torsdag 29 januari 2009

Torsdag 29:e Januari

Bättre!

Hej.
Idag var det bättre med min feber, den var helt borta!
Eller rättare sagt det var den ju redan igår men den va inte tillbaka i alla fall.
För säkerhets skull var pappsen hemma med mig till runt 11 idag ändå.
Blev inte en så lång dag alls på dagis eftersom Farmor hämtade mig vid halv fyra :)
Var ganska skönt faktiskt, för det var massa sjuka barn där. Idag var vi bara 10 stycken där och vi brukar vara runt 19 st! Ossian var till exempel hemma med magsjuka :S

Pappsen kom hem strax efter 17 och då kalasade jag, han och Farmor på supergoda Rårakor som Mormor Gun hade gjort till oss. Stort tack för det!
Efteråt fick jag en kaka med choklad i av pappsen..det är ju ändå vår sista kväll innan jag far till mammsen igen.
Vi lekte en sväng med Puh-spelet efter middagen och byggde även massa saker med mina legoklossar sedan. Vi fick till två olika varianter på hus till Ior, och pappsen byggde en låååång orm.
Efter det kom jag på iden att se hur många legoklossar jag kunde få in i min rosa väska..och det blev nästan alla! Jag har 23 stycken och det var bara tre stycken som inte rymmdes där i.

Jag och pappsen hann även med att busa rejält i sängen! Jag hoppade o sjöng och han låg där med och bara skrattade åt mig när jag for fram som en toka.

Just innan det var dax för nattning överraskade pappsen igen. Han hade handlat en bricka med massa gott på! Det var natchos och morötter och ost och korv och gurka. Smask och mumms vad mysigt vi hade när vi kalasade på det. Det blev en jättebra avslutning på kvällen tyckte jag, för efter det sa jag att jag ville sova. :)
Vi tog på drak-pynnen, borstade tänderna och dök i sängen.
Som vanligt läste pappa två sagor för mig. Det blev dels den gamla Puh-boken och dels den nya som spelar melodier när man trycker på saker i den.

Nu längtar jag tills jag får träffa mammsen imorgon! Kram alla

1 kommentar:

Anonym sa...

och mammsen läääängtar efter mosen!