torsdag 15 januari 2009

Torsdag 15:e Januari

Hallojs!!

Ojoj, snacka om att jag varit dålig på skriva här nu, skrev varken i Tisdags eller igår :/
Det beror dock på att jag haft fullt upp som vanligt.
I Tisdags hade jag det bara bra (minns inte riktigt för det var ju så längesen), och igår var det fullt upp från början till slut.
Jag och pappsen steg upp vääääldigt tidigt..nu snackar vi tok-galet-tidigt!
Pappsen och jag var på dagis redan strax före 07 nämligen. Sedan när pappa kom och hämtade mig for vi direkt till Barnens hus för att shoppa presentpapper till Farfar. Pappa hade nämligen redan köpt presenten men hade bara julpapper och det är ju kanske inte så kul att använda. Jag fick välja papper helt själv så jag tog ett gult som var jämlarns så snyggt med hjärtan och "nalleböönar" på.
Sedan fick jag en jätterolig överraskning - pappa frågade nämnligen en tjej som jobbade där om dom hade fått in ett Puh-spel och de hade dom! Tydligen har det varit slut sedan långt före jul, men nu hadet det just kommit in ett enda och det fick jag av pappsen!

Det bar av väldigt snabbt hem för att packa upp det. Ska be pappa ta några bilder på det sedan men det är i alla fall en trädstam som blåser upp massa "färilar" som man ska fånga med håvar. Swisch swisch låter det också kommer det massa massa färilar i olika färger. Vi testspelade två gånger sedan sa pappa att jag var tvungen att äta middag - men han lovade jag skulle få spela lite till sedan.
Jag behöver väl knappas nämna att maten var slut samma sekund som pappsen ställde fram tallriken :D

Efter mera Puh-lek så hoppade pappa in i duschen, och sedan hjälptes vi åt att slå in "ketet" till Farfar. Jag tog på mig en klänning och pappsen tog en skjorta.
Även om vi försökte skynda oss så mycket vi bara kunde blev vi lite sen :(
Jag hann i alla fall komma in till Gammelfarmor en kort stund och klappa och mata hennes porslinskatt hon har i hallen :)

Sedan traskade vi ner till Lottas och jag fick glass medans dom andra fick någon konstig röra som förrätt. Såg nog allt att pappsen sneglade med sugna blickar på min glass :D
Efter jag ätit upp den var klockan ganska mycket så Farmor Kicki var snäll och hämtade mig. När vi kom hem visade jag såklart hur Puh-spelet funkar, sedan blev det banan, tandbortsning och natti.

Idag när jag vaknade låg pappsen i sängen brevid mig igen. Hade saknat han litegrand igår men Kicki lovade ju att han skulle vara tillbaka när jag slog upp mina ögon igen. Vi tog det ganska lugnt imorse och käkade lite fil med macka innan dagis.
Pappsen hämtade mig vid 17 och när vi kom hem var det tapetserat i hallen! Jättefint blev det men jag hörde pappa stöna bakom mig för allt var väldigt dammigt efter nått som hette spackel.
Jag såg lite puh medans pappa yrde fram med damsugare och skurborste i högsta hugg. Tillslut var han i alla fall klar så jag fick mig lite middag. =)
Pappa lagade spagetti och choritso som jag också fick smaka, sedan sa pappa att jag skulle få äta upp pepparkakshuset! Haha, jag trodde han ljög så jag bara stod och stirrade på han först, sedan sprang jag iväg till huset men vågade ändå inte röra nått, bara känna!

Pappa sa ändå att jag fick äta upp det så då började jag plocka lös "oodis-taket" :D
Efter en stund kom jag igång rejält och fick låna en hammare och slog sönder huset helt. Haha jag tycker om att spika!

Nu har vi just kommit upp från badet och ska fika lite fil innan det blir två Puh-sagor och påhälsning av John Blund.
Imorgon ska mamma hämta mig på "aagis", jag längtar efter henne så det blir skojj!
Kram alla

1 kommentar:

Anonym sa...

Moa och mamma skall kika på en lägenhet på mariedaaaal direkt efter dagis, så moa kan få ett eget rum även hos mamma. Mamma saknar Moa NU. :)