fredag 22 maj 2009

Fredag 22:a Maj

Back at daddy!

Hallo, superdag ida men måste faktiskt börja med att berätta en kort sammanfattning om gårdagen.

Då kom nämligen pappsen förbi mig och mamma och vi alla följdes till Barnens hus. Vi var nämligen bjudna till Vingeling som firade sin 3-årsdag, och självklart behövde vi ju luska fram någon passande present. Var roligt att gå och hålla både pappa och mamma i handen påvägen dit :)

Väl framme på Barnens Hus var jag rätt speedad. Jag pratade stup i ett och ville köpa precis ALLT till Vinga. "den här vill Vinga ha", "och den här vill Vinga osså ha" osv osv. Tillslut enades vi om en liten spargris, kritor man kan måla på gatan med och ett crocket-set. Nu vet vi ju att det inte finns alltför mycket grönytor där Vinga bor men vi tänkte att det kan vara kul o ha med när man far iväg på picknick lr så iaf :)

Hos Vinga var det jättekul också. Tobbe följde såklart med, och när vi kom fram var det fullt med folk där redan. Jag och Vinga var så sööööta där vi sprang omkring och höll varandra i handen. Jag älskar hennes hoppande Tigger, som Nicke var snäll och firrade nya batterier i så han verkligen orkade hoppa :)
Efter magen var full av både tårta och skratt begav vi oss hemmåt. Men dan var inte slut där inte. Mamma och pappa for och handlade efter de skjutsat hem Tobben och sedan blev de båda hungriga så vi spontanbeslöt oss för att gå in i en pizzeria och beställa middagen. Jag hade hoppats på Pizza - för jag äääälskar kanter (men inte mamma INTE), men de tog båda två en kebabtallrik så bidde inga kanter för mig. Dock lite strips som jag snöt från pappa.
Sedan var kl så mycket att det bara var att fara hem till mammsen och sova.

Imorse kom jag och mamma förbi pappa på morgonen. Han hade nämligen möjlighet att jobba hemmifrån, för det var inte ett enda barn på min avdelning som skulle vara på dagis idag. Vi pysslade på lite på morgonkvisten, fikade och såg lite "Elehanten" :)
Nr vi tryckt i oss lunch fick jag fara en sväng och hälsa på mamma på hennes dagis, eftersom pappa behövde fara in till hans jobb. Dock var han tebax för att hämta mig redan strax efter 16. :)

Då for vi återigen och handlade - pappa har ordagrant fått pippi på dom grillade kycklingfileerna de ibland har på affären men det fanns inga sånna där idag heller tyvärr. Bidde således en grillad kyckling. Hemma så började vi såklart med att packa upp maten, men sedan snabbade vi oss ut i det fina vädret för en liten cykeltur. Vi tog en sväng förbi lekparken där jag samlade in massa pinnar på flaket som Kicki ska få nästa gång hon kommer förbi. Sedan pinnade vi hem igen och spelade lite fotboll på baksidan tills jag sa ja var hungrig. Blev faktiskt Tomtegröt till middag, men pappa vet att jag äter rätt mycket sånt nu så till "efterrätt" delade vi på en supergod bricka med både gurka, tacos, ost, korv och morötter. På det rymdes det även lite fil med hallon men då var jag verkligen proppfull.

Kändes skönt att natta då, för jag har nämligen inte sovit nått idag på dan heller. Hoppas ni andra somnar lika snabbt som jag så hörs vi imorgon! Kramis

Inga kommentarer: