lördag 23 maj 2009

Lördag 23:e Maj

Hej!

Imorse vaknade jag och pappa vid 8.30-tiden men efter frukosten som bestod av fil och hallon fortsatte jag vara vaken och såg Elehanten medans pappa passade på att ta en extra powernap.
Min pappa är ju väldigt morgonseg som standard men nu när det är massa pollen och grejjer i luften blir han ännu värre. :)

Vi käkade i alla fall lunch vid 12 tiden och skulle just till att gå ut för att cykla lite då det började tokregna. Därmed beslöt vi oss för att ta en tupplur istället, och vilken tupplur det blev. Vi vaknade nämligen inte förrns efter 16! Vi fick senare höra att Farmor varit här och både knackat på dörren och på fönstret där bak utan att vi vaknade. Hihi. Kommer bli svårt att somna ikväll men vi hade ju ändå inget speciellt planerat så det var skönt att sova.

Idag har jag förresten tjänat tre kronor med! Två för den stora i pottan imorse och en krona för den lilla nu efter middagen :D Jag kommer bli riiiik tillslut.

Efter vi vaknat duschade pappa och sedan tog vi bilen för att hälsa på Kicki en snabbis innan hon skulle bort. Vi hann vara där i ungefär en halvtimma och sedan for vi hem bara för att svida på oss lite tjockare kläder och starta igång räcerckeln min. Jag cyklade nämligen helt själv ända till Godishuset även denna helgen! Den röda cykeln är lättare att ramla med än pappas gamla blåa, men den är även lättare att cykla på...inte lika trög, så vi var framme vid godsishuset i ett hujj!

Där handlade vi för mina pengar även om pappsen fick lägga till en del såg jag. Hur som helst tjänade jag på det för jag fick tillbaka mer pengar än jag lämnade ifrån mig. Förstår inte varför folk tycker det är svårt att göra bra affärer? Fick minsann både godis och mer pengar jag.

Till middag blev det plockmat, och efter maten mös jag och pappa länge länge i soffan med godis och en film. Nu har jag just käkat välling och ska strax natta.

Hihi, pappa försökte lura mig under lunchen idag osså..han vet ju att jag ÄÄÄÄLSKAR tomtegröt men han åt en annan sorts gröt idag och var hungrig så han ville inte jag skulle smaka av han. Han sa till mig "Moa det här är inte tomtegröt som du gillar utan den är en annan gröt som inte är lika god". Då tittade jag på honom och snabbt och sedan på gröten o svarade: "Pappa de heter mannamynsgöt, vi äter den på daaagis". Haha, försöka kan han ju!

Inga kommentarer: