fredag 8 maj 2009

Fredag 8:e Maj


Kort från när vi kom hem idag..visst har jag fått en fin ny mössa av mammsen?


Jag snodde pappas keps (som han fått låna av mamma)


Visst passar jag bra i den?


Supersnygg ju!




Hej och hallå!

Idag hämtade pappsen mig från dagis.
Vi satt ute jag och en tjejkompis när pappsen kom och jag välkomnade honom med ett stort leende :)

Vi begav oss direkt hem för pappsen har ju släng av lite petighet när det gäller smuts och så..o jag hade ju både sand på mina ytterkläder och mat på kläderna innanför.
Väl hemma bytte vi altså kläder på mig så jag blev rosa och fin, o även pappsen tog av sig kostymen och satte på sig lite fredags-mys-kläder. Han damsög och plockade till lite här hemma med innan vi slängde på mig störtkrukan och jag hoppade på cykeln. Planen var nämligen att jag skulle cykla själv heeeeela vägen till Mix där vi skulle köpa pizza. Jag cyklade helt själv fram till parkeringen, då tog pappa upp både mig och cykeln och bar oss över vägen. Det är nämligen så att över den vägen för jag INTE cykla INTE.
Sedan pinnade jag på i ganska bra takt tills vi kom till miz. Där beställde vi maten och eftersom det var väntetid på hela 20 minuter bestämde vi oss efter en kortare överläggning för att kika förbi godishuset. Sagt och gjort, vi räcade dit och inhandlade lite godis inför goooodisdagen imorgon (lööööööödaaa).
Däremot, när vi skulle fara från godishuset tillbaks till Mix var mina ben slut. Den sträcka tog oss nog ungeför en 15 minuter..jag var nämligen inte bara trött utan hittade massor av spännande saker på gatan. Det var kvistar och nån gummislan och ett snusdoslock etc etc.

Tillslut var vi i alla fall framme och betalade pizzan...men jag var ju fortfarande mest intresserad av prylarna på marken så innan vi var hemma hade hela projektet tagit ungefär lite drygt en timma :D

Förresten, jag såg direkt jag kom hem att pappa hade städat bort lite bräder och plankor som har legat och skräpat vid framsidan av vårt hus. Jag sa "pappa det ska var brädor här dom är här inte NU".

Väl hemma satte vi igång med matintaget. Jag åt ungeför halva min pizza, och efter det fick jag faktiskt tre godisar! Pappa frågade mig hur många jag ville ha och jag klämde till med "två stycken pappa". Han skrattade och sa att jag skulle få hela tre st!

Vi hann inte med så mycket mer efter det innan Tobben kom och hälsade på. Det var nämligen dax för hockey. Pappsen tog på mig pynnen och gav mig lite välling..men inte ville jag sova inte. Jag gick fram till Tobbe och sa att jag ville leka med honom! Medans pappa bäddade rent i sängen lekte jag och Tobbe med mitt Puh-pussel, plus att jag även hann visa upp min Mask/Orm som jag fick av pappsen i veckan.

I sängen började pappa läsa "Godnatt Nalle Puh".
Den boken kan både jag och pappa utantill faktiskt.
När pappa läset "..men Puh kunde inte sova!", då sa jag - Moa kan inte sova
Då kontrade pappa och sa att kan du inte sova kan du få ha tänt och läsa lite?, då sa jag - Moa kan inte läsa. Det har jag ju faktiskt rätt i, jag kan bara se på bilderna. Men jag börjar intressera mig för att läsa, för när vi åt pizzan tittade jag på kartongen, pekade på sånna där bokstävskrummelurer och frågade Pappa " vad står det här". Då sa pappa att det stod pizza. Sedan tittade jag på kanten och frågade vad det stod där. Då sa pappa att det stod att Moa var bäst i världen mend det trodde jag rakt inte på. "Inte pappa INTE står inte de" sa jag :)

Nu längtar jag tills jag ska vakna. Är det fint väder ska vi både ut och cykla och busa på gården i gräset som börjar bli grönt. Sedan ska vi nog en sväng till Kicki med, saknar henne lite.
Kram alla

1 kommentar:

Moa sa...

Den rosa mössan fick Moa under påsken av Mommo eller Kerstin? Jag minns inte...

Och när får jag igen min vita mössa? Jag har inte glömt... tänte på den senast förra veckan... ;)