tisdag 26 maj 2009

Tisdag 26:e Maj

Hola!

Vaknade av att pappsen viskade i mitt öra imorse. Han sa "vad tror mosen det är som ligger på bordet i köket idaaaaaaaaag".
Jag gnussade mig i ögonen och sprang upp för att kika efter såklart. Idag fick jag en jordgubbe. :)
Sedan bar det av till dagis prexis som vanligt.

Vad som däremot inte var som vanligt var att David var med när pappa hämtade mig idag. Jag skrek "Tidda Daaaid Daaaid" när dom kom :)
Pappa tvättade av mig rejält på dagis innan vi gick ut till bilen..jag hade nämligen bestämt mig för att se om jag kunde rymma hela dagis santlåda innanför mina kläder tidigare. Sedan bar det av till Mormor Gun. Där var också Kicki så jag fick hälsa på en massa herrans människor idag. Efter vi tjingat på dom for vi hem till Pappsen och mig för att käka middag. Blev smarrig fisk för mig vilket jag "illar".

När maten var intagen berättade jag att ja ville se "elehanten, den gamla elehanten den me bäbisen" (= Ice Age), så pappsen satte på den åt mig. Jag märkte dock att han va gossugen för lite nu och då smög han sig på mig och tog antingen en puss eller en kram eller kittlade på mig :)

När klockan var lite över åtta blev det välling i soffan tillsammans med David och Pappa, och sedan på med pynnen och tandborstning.
Imorgon ska Kicki hämta mig eftersom pappa ska bort till Halmstad och sedan ska jag till mammsen för att sova. Längtar osså till Mormor Gun som fyller år på Torsdag - då ska ja säga "jamådileva Mommo Gun"

Kram alla

Inga kommentarer: