måndag 25 maj 2009

Måndag 25:e Maj


Nyvaken efter eftermiddags-tuppisen

Gräsklippning pågår!


Krattning på g!


Fotboll på bakgården


Hallooo.

Igår hann vi inte med att skriva nått får både jag och pappa nattade samtidigt, han e nämligen sjuk igen den lilla stackarn.

Idag fick jag sova ut ända till klockan var 07.45. Pappa vaknade dock redan 06 så han hade hunnit med att både flytta bilden där ute (Dom skulle sopa bort all sand med traktor), tvätta och lägga fram kläderna jag skulle ha idag osv.
Vi kom till dagis prexis när frukosten dukades fram så det var perfekt.

På måndag har pappa möten till kl 17 så han kom och hämtade mig först 17.15. Då for vi genast till hundbutiken som ligger brevid mitt dagis. Vi tänkte nämligen köpa nått medel som de /&#"%(/"!#¤ katterna här brevid oss inte gillarn. Dom är nämligen på vår tomt och kissar överallt vilket varken jag eller pappa gillar. Dock så fanns det inte längre något medel man kunde köpa mot dom, för enligt någon ny EU-lag hade man dragit in det medel som tidigare fanns för det innehöll massa dåliga saker. Suck. Hur ska vi nu göra då?? Det fanns iofs något slags larm som började tjuta om man gick över det men vi trodde dock inte att det skulle funka så bra. Dels var det dyrt och dels tjuter det ju även om andra går över det än bara katter. Vi får nog lägga oss i buskarna med hammarn och vänta som vi planerat tidigare...

Sedan for vi och handlade. Idag var jag väääldigt trött efter dagis så pappa fick bära mig hela tiden. När vi kom hem blev det mat och sedan har vi bara gosat lite i soffan. Nu ser jag fram emot att lägga mig i en renbäddad säng och läsa kaninboken med pappa innan det vankas natti.

Här ovan är lite bilder från gårdagen då jag och pappsen hann med massa roliga saker. Vi cyklade iväg till lekparken där jag gungade, åkte rutschkana och byggde sandkakor med sallad till pappa. Sedan cyklade vi vidare och kikade på en motorcykel och till huset där gräsklipparna finns. Vi for nämligen hem och klippte gräset sedan. Jag provade också men klipparen är lite för tung för mig ännu. Sedan krattade vi och spelade lite fotboll.

Kram och natti alla!

1 kommentar:

Cilla sa...

Tips!
Plantera tagetes, det är en blomdoft katter inte gillar :)