fredag 6 februari 2009

Fredag 6:e Februari

Hos Pappsen!

Hallojs!
Idag kom pappa och hämtade mig på dagis. Han smet några minuter tidigare från jobbet och kom just när jag gått över till den andra avdelningen.
Först blev han lite förskräckt för jag hade röda "rivmärken" överallt på min nos..nej näsa var det ja..men fröknarna berättade snabbt att det bara var målarfärg :D

När vi kom hem blev det tvätt och klädbyte, sedan lite mys i soffan innan vi båda tog tag i matlagningen.
Det blev Chroitzo med pasta och tomatsås idag :=) Vi delade upp jobbet så pappa lagade mat medans jag lekte lite i mitt kök.

När vi fått i oss all mat lekte vi med lego och kittlade varann. Sedan var det något nytt barnprogram på en kanal så jag la mig på pappsens mage och tog det lite lugnt ett tag och såg på det.
Vid halv åtta åt vi var sin banan och tog på pynnen och borstade tänderna.
Jag är verkligen superduktig på borsta nu. Först får pappa borsta tills lampan på tandborsten släcks, sedan borstar jag själv lika länge. =)

I sängen blev det en Puh-bok jag inte sett på väldigt länge, - tydligen hade pappat städat fram den när han rensade lite i sovrummet, plus Miffys bok.
Jag låg vaken till runt halv nio då jag tyckde det var läge att somna :)

Natti Alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Moa Sångfågel! Va duktig du är på att sjunga och sen är du ju fantastiskt söt! Har äntligen lyckas få tid att kika in här, det finns ju massor att läsa och se, tar nog ett tag :-) Hoppas du och pappa får en mysig helg. Busa massor!

//Lena