torsdag 12 februari 2009

Onsdag 11:e Februari

Hallojs.

Idag hade jag och pappsen en verklig kanondag. På morgonen var det stressigt iväg till dagis som vanligt, men efter hämtning strax efter 17 har vi haft det ultramysigt.
Direkt vi kom hem började jag och pappsen tillsammans med middan. Vi lagade köttfärssås och spagetti. Jag fick stoppa i både salt, peppar, grillkrydda, lök, krossade tomater och grädde. Pappsen skötte omrörnignen :)

När maten var klar åt vi inne i stora rummet så vi kunde se tv samtidigt! Pappa hade burit in min stol dit och det tycker jag var jättehäftigt. Efter maten som såklart smakade gott när vi lagat den själv, tog vi varsin glass som vi köpte från glassbilen i måndags.

Därefter lekte vi med Lego och skojjades i soffan tills vi beslöt oss för att ta ett bad. Som vanligt var alla mina badkompisar med, inklusive det senaste tillskottet Ior.

Efter badet såg vi lite tv, och delade sedan en tallrik fil med hallon och flingor samt en banan.
Efter jag borstade tänderna berättade jag för pappsen att jag ville skippa pyjamasen och "bara sova i böjja". Det fick jag såklart även om pappa berättade att jag måste ha täcket på mig då för att inte frysa.
Pappa la sig att sova samtidigt som mig, så först läste han två böcker till mig och läste godnattbön, sedan läste han en bok utan bilder och bara text själv. Var mysigt att ha pappa liggandes där och jag somnade tämligen snabbt.

Justja..imorse (Torsdag morgon) när pappa stod och fixade håret just innan vi skulle fara till dagis och jobb sa jag spontant "Pappa du e fin nu". Då lyfte han upp mig och gav mig en stoooor puss på kunden.

Inga kommentarer: