lördag 21 februari 2009

Lördag 21:a Februari

Gokväll!

Inatt sov jag väldigt bra medans jag förstått att pappsen hade det lite värre. Där är ju tyvärr så här att min pappa väldigt lätt stör sig på saker, och inatt var jag ju helt propptät i näsan så han kunde inte somna när jag låg o lät hela tiden :D
Därför berättade han att han först gått in och försökt sova i mitt rum, men när inte det gick heller för sängen var för liten kom han tebax :) hihi
Tror allt det är nyttigt för pappsen att lära sig ha lite överseende med ljud.

I alla fall var jag såklart superpigg imorse då jag vaknade vid halv åtta tiden..vilket inte gällde för pappa. Vi käkade lite frukost tillsammans (Fil och flingor), men sedan såg jag i ögonvrån att pappsen kröp ner i sängen igen när jag satt och såg morgonprogram på tvn. Tyckte väl iofs inte det gjorde allt för mycket.

Vid halv tolv blev det lunch (jag åt upp nästan all mat och jag fick en stooor portion) och en stund efter det läste vi lite sagor och somnade till båda två.
Vaknade av att farmor kommit och hälsat på! Hon hade med sig semlor men varken jag elle pappa var alltför begistrade..jättesnällt men jag o pappsen är nog mer av mack & fil-människor :D

Eftersom jag fortfarande har massa hosta och snuva vågade vi oss inte ut idag, utan vi lekte lite med mina bamse-memorybilder och byggde lego innan vi vid halv fem styrde kosan mot mormor Gun. Vi skulle nämligen hämta upp henne på vägen till Farmor Kicki. Var jättekul att träffa henne igen och jag satt och pratade med henne hela vägen i bilen :)
Pappsen smög iväg för att träna men lämnade av mig och Gammelmormor före såklart. Han kom dock tillbax i ett naffs och då käkade vi middag. Jag åt till allas förtret bara till 95% grönsaker ikväll. Kvällen avslutades i Mormor Gun:s knä medans hon och jag läste massa böcker.

När vi kom hem var klockan nästan nio, så det blev snabbt på med nattkläder och två korta böcker plus godnattbön och amenbönen. Efter det somnade jag på 2 minuter.

Hoppas alla haft en lika bra Lördag som jag!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hehe, Vinga hälsar att det funkar ypperligt att äta kött/fisk ett mål, potatis/ris/pasta ett mål och bara grönsaker ett mål. Ibland. ;-)

Camilla sa...

Grattis i efterskott till ditt hus :) /Camilla, Z:s kompis

Danne sa...

Hej Camilla, vad kul du hittat hit. Hörde ju att ni fått en till! Stort grattis även om det var ett tag sen nu! :P
Hoppas allt är kalasbra med hela familjen :)