fredag 20 februari 2009

Fredag den 20:e Februari

TjOhO!

Idag hämtade pappsen mig hos mamma efter 17.
Jag har ju haft en lite konstig vecka eftersom jag varit sjuk mest hela tiden.
Skojjsigt iaf att träffa pappsen nu när det var nästan en vecka sedan sist.

Innan vi for hem hälsade vi på Erika en snabbis och pappa shoppade lite. Jag var dock lite halvtrött så ville mest bara hem och se lite Puh.
Väl hemma började pappsen med maten..dock efter vi haft kramkalas i soffan en kvart först såklart.
Jag hjälpte till att laga maten idag. Det blev Choritzo med spagetti. Jag kryddade (jo de blev lite väl mycket peppar), rörde om och hällde i burken med krossade tomater.
Däremot måste jag erkänna att det var roligare att laga maten än att äta den. Var inte speciellt hungrig så blev bara några tuggor till pappsens stora förtret.

Efter middagen var avklarad lekte vi lite med lego, och jag styrde omkring med min dockvagn jag fick i julklapp. Vips var klockan nästan 20 så vi tog på mig pynne och borstade tänderna. Pappa läste som vanligt två sagor men jag var inte så trött efter godnattbönen. Har inte riktigt koll vilken tid jag somnat under veckan man pappsen antar det är lite senare än vanligt så ikväll får jag ligga och läsa själv en stund.
Jag känner mig i alla fall ganska pigg och har ingen feber alls.
Hörs imorgon alla!

Inga kommentarer: