onsdag 25 februari 2009

Onsdag 25:e februari


En bild från igår då jag plötsligt kom på att jag ville ha lite välling innan det var natti-dax


Bilden ovan tog pappa efter han bad mig städa mitt rum. Vet inte varför han garvade så mycket men tydligen var det för att jag hade stoppat ner mitt leksaksgevär brevid dockan i vagnen


Den här bilden visar mig och min nya lego-hög. Tyvärr är ju pappas mobilkamera inte så bra att ta kort med när det är lite mörkt..


Gokväll.

Jag och pappsen vaknade båda två av väckarklockan imorse.
Blev en banan till frukost, för jag var inte sugen på så mycket mer samt ganska direkt iväg till dagis. Pappa skulle bara stryka sin skjorta förs..och när den var klar sa jag "NU är du fin pappa!" :)

Pappsen kom strax före 17 och hämtade mig. Hade just fått i mig en blodappelsin..eller det var en sanning med modifikation. Hade fått i mig en halv blodapelsin och hade resterande bitar i ansiktet på händerna, tröjjan och byxorna.
Nämnas kan att man pappa inte riktigt gillar klet...så vi for in till min avdelning och bytte om på plats :)

Jag trodde ju att vi skulle hem direkt som vanligt (om vi inte far o handlar), men pappsen tog med mig till Barnens Hus! Vi gick runt där länge länge och kikade och klämde på de mesta. Tillslut hittade pappa vad han var ute efter! - en låda med Lego. Han frågade om jag ville ha den och självklart ville jag det! Har ju drömt om att kunna bygga en längre "ojm" länge nu :D Jag blev superglad! Så glad att när vi parkerat bilen på parkeringen sprang jag direkt ut och ända tills jag kom fram till ytterdörren på huset. Pappa var lååångt efter mig hihi.

Innan vi kunde bygga gjorde vi dock mat, för både jag och pappa hörde att det kurrade i våra magar. Efter pappa diskat undan och snyggat till lite öppnade vi legolådan. Oj vad massa klossar det var! Tidigare hade jag ju 23 stycken men nu har jag nog minst dubbelt så många. Vi hjälpdes åt och byggde något som Tobbe förmodligen skulle kalla för Ärke-orm. Den var superstor!

Vi lekte med lego ända tills Aaid kom förbi efter han hade varit och tränat. Jag myste och busade med honom i soffan ett tag tills pappsen sa det var natti-natti-dax. På med drakpynnen och i säng! Jag är ganska trött på kvällarna nu så längtar nästan till sängen. Pappa läste två sagor för mig, läste godnattbön, sjöng "pappas gullgull" och pussade mig på pannan. Tror det tog ungefär 5 sekunder för mig att somna :)

Inga kommentarer: