tisdag 24 februari 2009

Tisdag 24:e Februari

Hej!

Idag vaknade pappsen med ett leende på läpparna (jag tror det iaf, för han vaknade före mig). Han berättade nämligen att det var något som heter "löning" imorgon :) Tydligen behöver vi pengarna man får då..även fast jag tycker pappa har massor av pengar i bilen.

Jag kände mig helt pigg imorse när jag vaknade. Dessutom hade pappsen som vanligt en liten överraskning på bordet när jag vaknade. Idag var det en "Tmat"
Eftersom pappsen hade möte redan kl 08 så bar det iväg till dagis redan vid halv åtta tiden.
Vi hade skidåkning idag på dagis! Jag längtar tills jag är något år äldre och kan åka som de lite större barnen gjort idag :)

Farmor Kicki kom och hämtade mig på dagis eftersom hon slutade tidigt idag. Vi for först o skulle hälsa på Mormor Gun, men hon var som vanligt "ute o iick"
Sedan for vi hem och började med maten som pappsen och "Aaid" var bjudna på efter de jobbat klart. Var supersmarrigt för vi fick nämligen mackaroner och korv.
Justja, jag fick ett "Bajse-pussel" med av snälla farmor :)
Vi tränade även att säga "Äppllllllle" idag istälelt för "pepple" som jag säger hela tiden. Det gick faktiskt ganska bra men när pappa frågade mig vad jag åt och jag bara spontansvarade utan att tänka kom det allt fram "Pepple" ändå :D

Vi stannade inte så länge ikväll eftersom pappsen och Aaid hade bestämt sig för att se en fotbollsmach, men det sket sig då pappas dator var för dålig för att kunna ta emot det :D
Jag nattade strax före klockan åtta och somnade efter 1 minut. Var verkligen trött idag efter en dag på dagis.
Kram alla och gla fet-tisdag!

Inga kommentarer: