torsdag 26 februari 2009

Torsdag 26:e Februari

Godmorgon!

Idag är det sista dagen med pappsen, så vi har verkligen sett till att göra det bästa av den.
Imorse vaknade vi runt kvart över 7. Steg upp och käkade en macka med ett glas mjölk. Sedan som vanligt iväg till dagis.

Pappa kom strax efter 17 och vi rejsade över till min avdelning för att hämta ytterkläderna. Där såg pappsen att jag har den gyllene påsen nu! Så jag ska få ta med mig kort, min favvo bok och min favvolekis osså ska alla på dagis få kika på det. Oj vad kul det kommer bli.

Vi for direkt hem och väl hemma sa ja till pappsen att jag bestämt ville ta ett bad. Eftersom Torsdagen är vår speciella supermysdag fick jag såklart bestämma..så innan vi enns käkat middag hopade vi båda i badet istället. Massor av skum blev det, för pappa tryckte allt han kunde på Ior-figuren :D

Efter badet lagade vi mat. Pappa åt lite rester och jag fick spagetti och köttfärssås. Önskade maten själv med nämligen..sa "Moa vill ha pasta, moa gilla de"

När vi käkat bygde vi tillsammans en orm till Ior. Altså inte ett hus till Ior eller en orm som jag brukar bygga utan ikväll kombinerade jag ihop det hela :)
Sedan kom vi på att vi kanske skulle överaska farmor med ett besök eftersom det nu kommer gå en vecka innan hon får träffa mig.
Sagt och gjort, vi åkte iväg dit i bilen. Under bilfärden nynnade pappa på låtar han vet jag kan osså skulle jag gissa vilken det var. Det var superkul och jag klarade alla! Bamse, Nasses sång när han bygger hus till Ior, Puhsången när de går på "expition", Alfons och några andra :)

Hos Kicki fick jag glass och två chokladhjärtan och pappsen fick i sig lite kaffe. Var skojj att träffa henne idag igen.
Nu har jag just nattat efter en halv flaska välling (japp, jag har börjat gilla det igen ibland eftersom man blir så varmt skön av den varmma vällingen när man ligger i sängen). Pappsen har just läst "Var är lilla Pip" (som jag för övrigt kan helt utantill nu :D) och en NallePuh-bok.
Kommer somna snaaaabbbt ikväll för jag är både supertrött och längtar efter att få träffa mammsen imorgon.
Natti alla och hoppas Er dag varit lika kalasbra som min!

Inga kommentarer: