måndag 23 februari 2009

Måndag 23:e februari

Hejje!

Idag är jag mycket piggare! Känner inte av ont i öronen alls faktiskt.
Pappa tyckte dock vi skulle ta de säkra före det osäkra så blev en dag hemma från dagis ändå.
Vi steg upp vid halv 9 och firrade frukost direkt.
Däremto gillar jag INTE pencillinet alls! Pappa försökte först lura i det efter filet, sedan efter glassen...sedan försökte han muta mig med godis. Jag var supersugen på godiset så öppnade munnen o sa det var ok att ta "liiite"..men direkt jag fick in det kvälvdes jag och spottade ut det.
Tillslut försökte pappa trycka in lite i munnen fast jag inte ville men de gick inte heller :D Ja vägra, o har starka mukkler när jag vill eller inte vill nått!

Tips på hur man kan lösa detta mottages tacksamt..för både ja och pappsen vet ju att jag MÅSTE ta pencillinet..

Annars har vi mest myst idag. Pappsen har tagit tag i att tvätta soffan och ja ha hjälpit honnom med det. Sedan ätit lite lunch (jag åt bra) osså efter det en låång lunchsovstund.
När vi vaknade for vi o handlade..jag fick packa i lite vad jag ville..och spontant kände jag för en klase morötter vilket pappa också uptäckte låg i korgen när vi skulle betala.
Väl hemma igen lagade vi mat tillsammans. Pappa frågade om jag inte ville se film istället men jag älskar att laga mat.
Jag hjälpte pappa att he ner köttfärsen i en bytta, sedan fick jag peppra, salta, lägga ner ett ägg, stoppa i lite salsasås och en gnutta grädde. Det blev alltså nån variant på hemmagjorda hamburgare :D

Efter maten nu har vi bara kramats och sett lite Puh..snart kommer Aaid och jag ska strax natta. Imorgon satsar vi helt klart på att komma iväg till dagis..ska bara få i mig kvällens penicillin...

Inga kommentarer: