söndag 8 februari 2009

Söndag 8:e Februari

Hallojs!

Imorse vaknade både jag och pappsen jättesent!, halv tio var klockan.
Pappa gick dessutom tillbaks och drog sig lite extra efter frukosten som bestod av nyponsoppa och sånna där små biskvier.

Det var ju lika jämlarns kallt idag så har ju inte gått att vara ute.
Istället byggde jag och pappa kojjor i soffan..Jag la massa kuddar på pappas ben osså kröp jag in under där :D
Vi har också hunnit med att rita lite, spela Puh-spelet och såklart som vanligt bygga med legoklossarna. Jag önskar mig allt några till sånna av pappa snart. Vill kunna bygga en stoooooor orm!

Efter lunchen beslöt vi oss i alla fall att fara iväg till Farmor på en liten utflykt. Då kunde pappa dessutom passa på att smita iväg och träna lite.
Var precis lika svårt att få upp dörren idag när vi skulle gå, och jag tyckte minsann jag hörde papps säga "Helete osså" som man säger när man är arg :P

Hos Farmor Kicki bakade jag och hon en rulltårta som vi sedan bjöd en hungrig pappa på när han kom tillbaks från gymmet.
Vi såg även lite hockey där, och lästa böcker och så..
Justja, om mommo och moffa läser bloggen ville pappa jag skulle hälsa och fråga hur det gick i hockeymatchen? :D

När vi kom hem käkade vi hamburgare och hoppade sedan direkt i ett varmt bad. Vi var nämligen lite kalla efter vi gick från bilen och hem för det blåser förskräckligt.
När vi badat klart var jag trött..så pappsen tog på mig pynne och borstade tänderna osså nattade vi. Efter två böcker, "Pappas gullgull" och nattbönen sov jag faktiskt! Och då var klockan ändå just såpass halv sju. :)

Hörs imorgon alla, och vill hälsa till Vinga o hoppas hon är helt friks idag!

1 kommentar:

Gunnel sa...

Haha! Moster Sara var på plats i sin vitblåa Finlandsmössa men hon hejade inte tillräckligt! Moa borde få en sån mössa och hjälpa till nästa gång att heja : ) KRAM från mommi och offa