söndag 22 februari 2009

Söndag 22:a Februari

Ajjjjjjjjjj!!!!

Imorse väckte jag pappa kl 06 med en störtflod av tårar och gråt.
Jag hade nämligen hiskeligt ont i öronen.
Tyvärr var jag så ledsen att jag inte fick fram en hörbar mening förrns efter 10 minuter så det tog ett tag innan pappsen förstod vad det var för fel.
Till råga på allt hade jag dessutom just haft en mardröm om Puh och att någon var dum med han :(

Jag och pappsen kämpade på med bärande, kramande, tröstande och så fram till 9 då pappsen efter lite konsultation bestämde sig för att fara upp på lassa. Jag hade inte ont hela tiden men det kom och gick så direkt jag somnade till vaknade jag eftersom värken kom tebax.
Väl framme på Lassa hade vi jättetur, det var proppfullt med folk på akutmottagningen, men lilla jag och pappsen fick komma in innan vi hunnit läsa klart tredje sidan av Ferdinaboken vi hittade där.
Flyt! Däremot hade vi icket flyt med doktorn. Pappa tyckte hon var knäpp, men å andra sidan har han en benägenhet att vara ruggit överbeskyddande om mig när jag är ledsen. TIllslut konstaterade iallafall doktorn att jag var irriterad i öronen och att vi skulle få lite penecellin.

Tyvärr öppnade inte apoteket förrns 11 så vi for hem och läste lite böcker, tills Kicki var snäll och for förbi apoteket och kom över med medecinen strax efter 11.
Min värk hade tack och lov börjat gå över redan innan dess, jag grät inte längre i alla fall men det var bra att få medecinen. Däremot smakade den USCHHHHH!!!! Jag kan lova att pappsen kommer få jobba för att få ner 3 skedar av den där smörjan per dag om jag har nått att säga till om..
(Haha, han försökte allt lura mig ikväll då jag först fick fil, sedan glass i en skål men jag kände direkt sista tuggan smakade strange och spottade ut den. Sedan tittade jag med onda ögon på pappa som inte kunde hålla sig utan började skratta. =D )

Efter lunch kände jag mig ganska pigg (hade ingen feber varken idag eller igår), men eftersom det blev en tidig morgon sov både jag och pappa lunch. Jag tror allt han ställde klockan men stackarn var så trött att han inte vaknade av att larmet gick. Vi vaknade båda två först runt halv fyra..och hade alltså sovit nästan 2.5 timme!

Efter det läste pappa mer för mig, även om jag kände mig frisk tyckte pappa vi skulle ta det lite lugnt, sedan for vi till Farmor Kicki för Söndagsmiddagen tillsammans med Aaaid. Pappa passade på att fara och ta ett snabbpass på Tenton innan maten. Tyvärr var Mormor Gun hängig idag så hon var inte med, men vi hade ganska trevligt ändå.

När klockan närmade sig 21 började vi röra på oss, pappa trodde nog inte jag skulle somna före 23 ikväll men tji fick han! När vi kom hem tog vi nämligen direkt på drakpynnen, borstade tänderna, åt fil (och minimalt med pennicilin), borstade gaddarna, läste två böcker och pappsen läste godnattbön. När han vände sig om sov jag! Det tyckte nog pappsen var bra för även om jag har varit pigg ikväll är det ju alltid bra med mycket sömn om man ska bli kvitt en förkylning helt.
Vi har ännu inte bestämt om jag ska fara till dagis imorgon, antar jag och pappsen får bryta hand om det imorgonbitti.
Kram alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

mammas älskling, vad jobbigt att vara sjuk hela tiden. Skickar "krya på dig kram".

Unknown sa...

Krya på lillskruttan! Vinga hälsar att nässpray kan hjälpa när man har ont i öronen - även om det är halvtrist att ta!