lördag 7 februari 2009

Lördag 7:e Februari

Morrn och hallå.

Imorse var jag schyst och lät pappa sova ut ända till halv nio.
Då blev det lite Puh-film och lockande för att få igång pappsen som ändå var lite havlseg ;)
Han vaknade dock tillslut till och laddade även ner lite Bamse till mig. Det har blivit en ny halvfavorit då pappsen läst några olika böcker om honom.
Till lunch blev det spagetti och köttfärssås för mig och rester från igår för pappa.

Jag berättade en stund senare att jag tyckde det var dax för lite Bamse-läsning så då hoppade vi båda ner i sängen för att ordna detta.

Eftersom Vinga tyvärr blev sjuk idag (hon och Nicke skulle ju komma och hälsa på oss idag) så blev det middag hos Farmor Kicki istället. Tydligen ringde hon till pappa och berättade att hon saknade mig så förfäääärligt mycket.
Vi gjorde oss fina (jag valde ut pappas skjorta med krokodilen på och sa sedan till honom "pappa du är fin nu!") och tog på oss ytterkläderna för att gå ut till bilen..men vi fick nästan inte upp dörren! Det var snö där utanför ända upp till mina armar!!
Pappa fick således gå ut och skotta en sväng bara för att vi skulle kunna ta oss ut.

Hos farmor fick vi god mat och sedan även lite "Oodis" som jag och pappsen va och handlade tidigare idag. Jag fick träffa både Mormor Gun och "Aaid"..även om Aaid i början var ganska tråkig. Han låg bara i soffan och sov! Jag kom fram till att han måste vara gammal.. När han vaknade berättade jag att det var han och Mormor Gun som var gamla :D

Vi kom hem igen vid 20 tiden och då hoppade jag snabbt i pynnen, borstade tänderna och la mig i sängen.
Nu ser jag fram emot söndagen..är ju sista "heldagen" med pappsen innan jag ska iväg till dagis igen på måndag.

Inga kommentarer: