tisdag 3 mars 2009

Dubbeldate med Mos!! =D



Idag har jag haft en kalasbra dag.
Även om det är ruskigt mycket på jobbet och många olika saker man måste hålla i luften samtidigt ska man ju vara glad både att man har att göra och framförallt att man över huvud taget har ett jobb.
Just idag hade jag dessutom möjligheten att smyga in på dagis på lunchen.
Ville nämligen se hur fint det var på moas "guldvägg" eftersom hon är veckans guldbarn. Där fanns massor av kort, Z hade dessutom kompletterat med ännu mera fina kort. Plus då Nalle Puh, Boken "var är lilla pip", en hoppande groda och en annan bok som Mos tagit med sig från Z.
Superfint var det.

Såg att GulleMos satt och åt men frågade fröknarna om jag fick gå in och krama om henne vilket de tyckte vore en dålig ide..Well vad gör man..bara att stå o tjuvkika lite på henne och traska hem igen. Dock kul att se henne såklart även om man inte fick mysa.

Efter jobbet for jag direkt för att handla och vem står inte plötsligt framför mig och kikar upp med världens finaste skinande ögon? Jo, Z och Moa var och handlade samtidigt :D Nu fick jag äntligen krama om henne. Moa var snäll och hjälpte mig ta ett turnummer till charken (det är hon asbra på, oftast brukar vi ha betydligt fler än ett nummer dessutom). När man är guldbarn blir man också intervjuad av dagisfröknarna och Zaida berättadet att det som gör moa glad är: Kicki!, och det som gör moa rädd är: när pappa säger "Buuh! :D
(undrar just hur stolt Farmor Kicki blir nu :) )

Ruskigt länge att vara utan en gullemos en hel vecka så det passade superbra att jag hade tur att springa på henne såhär mitt i veckan.

Inga kommentarer: