torsdag 26 mars 2009

Torsdag 26:e Mars


Hallojs.

Vaknade vid 7..pappa tycker jag börjat en dåligt trend med att vakna lite väl tidigt.
Vi låg o mornade oss några minuter sedan upp och åt lite fil, byta blöjjsan o ta på kläder.

Pappsen kom och hämtade mig vid halv sex idag. Vi for direkt till Farmor Kicki som bjöd på Våfflor. Det var roligt att äta "hjärtan", och jag åt mycket mycket. Först ville jag inte ha grädde men sedan ångrade jag mig o ville ha både de och sylt på.
Sedan har jag hunnit med att rita lite, plus då ligga i pappsens famn och mysa medans han läste "Basse" :D
Passade på att mysa lite extra med pappa eftersom han flyger till London imorgon.

Nu längtar jag efter att få träffa mammsen imorgon! Jag hade en knasig dröm i onsdagsnatt förresten. Vaknade vid 03 och var ledsen o grät för "mamma vill ha vällllling". Pappa försökte trösta mig o sa att mamma säkert sover nu..o att hon nog inte drack välling så ofta. Men inte hjälpte det inte. Pappsen fick vackert gnugga sig i ögonen o svansa iväg upp för att göra välling. När han kom tillbaks med den ställde vi den på sängbordet och då kändes det lite bättre. För jag ville ju inte ha, den var ju till mamma!
Somnade dock inte ändå, så efter 10 minuter gick vi upp för att byta blöjjsan på mig. Jag var fortfarande lite ledsen efter drömmen och smågrät änta tills....jag pruttade när pappa just satte på den nya blöjjan. Då började jag istället tokskratta! O när jag började med det gick det verkligen inte att sluta.."Moa prutta och skratta" sa jag hela tiden mellan skrattattackerna. När vi sedan la oss somnade jag direkt.

Hoppas Ni alla som läser får en supertrevlig helg. Det ska jag ha med mamma.

1 kommentar:

Anonym sa...

mamma saknar moa *hjärta*
:)