onsdag 25 mars 2009

Onsdag 25:e Mars

Tjoddeluu.
Toppendag ha det varit idag

Jag och pappsen vaknade samtidigt imorse, vid kvart över 7 ungeför.
Blev lite mys i sängen (efter att jag hämtat en ooogis som låg på bordet såklart) sedan klev vi upp och åt lite jordgubbsyoughurt. Mumma vad smarrigt det är. Jag fick det igårkväll till kvällsfika med och det blev en ny favorit faktiskt.

Pappsen kom och hämtade mig strax efter 17 och vi for direkt till sporthuset för att pappa skulle hämta ut pengar i automaten där. Pappa har varit på superbra hummör idag, jag tror själv att det beror på att han fått nått som heter "lön" idag..tydligen längtade han efter den.
Hur som helst, efter vi tagit ut pengar for vi till Budo för att betala de tre biljetterna till nån gala som Erika varit snäll och lagt undan. Där träffade vi Jocke också men jag tycker det var väl mycket folk där så blev lite blyg faktiskt. Efter det hade vi tänkt att fara o hälsa på Gizzo, jag hade förresten ett ben vi köpt till honom i högsta hugg även inne på Budo..men tyvärr sa Janne när pappa ringde honom på telefon att dom skulle fara bort :( Jag hoppas vi kan hälsa på honom imorgon istället.

Efter det blev det handling igen. Pappa hade bestämt att vi skulle fira att han fått lön med plockat. Så vi köpte skinka, paprika, gurka, tomat, ost, majs, keso, leverpastej och potatis (istället för stripsen).
Nu ligger jag i soffan och slötittar på Ice Age (eller Elefant-filmen) medans pappa dolar på med maten. Efter vi dinerat lutar det åt ett bad tror jag :)

Kram alla

Inga kommentarer: