torsdag 12 mars 2009

Torsdag 12:e Mars


Hellu..

Sista dagen med pappsen :/
Idag vaknade vi samtidigt igen, och pappsen styrde i vanlig ordning ihop en macka med lite mjölk till mig.

På dagis fick vi äntligen vara ute! Nu har byggjobbarna fått upp vissa leksaker där, och allt är helnytt! Vi har en ny rutchbana och ett helt litet hus som man kan leka i. Superfint är det.

Pappa hämtade mig strax efter 17, och vi for direkt till Barnens Hus. Tanken var att vi skulle försöka leta fatt på en bok jag blivit helt förälskad i på dagis. Den heter "A B C" och nånting mer..tyvärr berättade fröken att vi skulle lämna tillbaka den till biblioteket imorgon så därför letade jag och pappa den med ljus o lykta men ack... Däremot hittade jag såklart massa andra saker. Tillslut enades jag och pappa om att det var ett Pippi-pussel som skulle passa bäst för mig. Det var ganska svårt - 30 bitar, men det har faktiskt gått väldigt bra. Pappa har hjälpit mig men har nästan lagt det själv tre gånger ikväll.
Just när vi var på väg ut från Barnens Hus fick pappa span på en stor Bamse-mjuks så vi traskade helt enkelt in igen..Jag tittade direkt på pappa med min sötaste blick och sa "Pappa sööpa den pappa snälla pappa"..och då hade han ju inget val :D

Väl hemma blev det som sagt väldigt mycket pussel-tid idag efter middagen. Vid 20 snåret packade vi ihop allt eftersom jag var ganska trött. Blev lite fil som kvällsmat och sedan hopp isäng. Två sagor som vanligt, godnattbön och "Pappas gullgull"..sedan säger jag alltid åt pappa "du gå ut nu". Då går pappa men lämnar lampan på så jag får läsa tills jag somnar. Oftast tar det inte mer än en 20 minuter.

Hoppas ni alla får sova gott!

Inga kommentarer: