måndag 9 mars 2009

Måndag 9:e Mars

Hejje.

Igår blev det som jag trodde, vi for och kikade på "ojmajna". Det var lika roligt som vanligt, dessutom hade dom fått dit två nya söta apor.
Pappa frågade om jag ville klappa en orm men det ville jag verkligen inte :D

Idag vaknade pappsen i god tid och hade fixat klar sig själv när jag vaknade självmant. Fick en macka och mjölk som frukost, sedan bar det av till dagis.
Pappsen hämtade mig ganska prick vid 17, och vi for direkt till Budo för att köpa lite mer pulver till pappsen.
Där ville jag väääldigt gärna köpa en liten burk protein som Jocke försökte lura på mig men fick inte för pappa :(
Blev lite sur först men tillslut förstod jag att det var "nån annans!".

Eftersom vi var så nära mormor Gun svängde vi in dit en snabbis och hälsade på med. Hann med att ge henne en stooor kram :)

Väl hemma gjorde pappsen middag till mig direkt. När det var avklarat försökte vi peta på den där lilla Nalle Puh-grejjen pappsen köpt till mig på mina Crocks men det ville sig inte alls. Pappa höll på länge och väl men tror det där var för tekniskt för honom. Tillslut såg det ut som han höll på äta upp Nalle Puh-märket för han hade det i munnen och drog och hade sig :D

När även pappsen ätit kikade vi lite på Bamse. Jag var ganska trött ikväll så vi orkade inte leka med lego utan låg bara och killade varandra lugnt i soffan medans Bamse, Skalman och Lille Skutt var på en skattjakt :)
När klockan blev strax före åtta gjorde vi lite fil, jag hoppade i drak-pynnen och borstade tänderna. Har blivit riiiktigt duktig på att borsta nu faktiskt, först borstar alltid pappsen och sen får jag borsta själv. I början borstade jag bara två-tre drag men nu håller jag på länge och väl :)

Pappa läste Pip-boken och Godnatt Nalle Puh sedan var det sömn för hela slanten.
Hoppas er vecka börjat lika bra som min.
Kram

Inga kommentarer: