lördag 7 mars 2009

Lördag 7:e Mars

Superlördag!

Hej!
Idag har jag haft en superduperdag.
Vaknade lite väl tidigt (enligt pappsen) vid halv åtta. Då såg jag lite film medans pappa halvslummrade i sängen ett tag till. Tillslut fick jag dock upp han och vi gjorde lite frukost. Fil och flingor samt en banan.
Efter det blev det mer film samt lite legobyggnationer.
Lunch vid halv 12, sedan for vi, som pappa lovat, iväg för att handla lite tomtegröt mm. Blev en storshopping, hela min lilla vagn blev fullproppad av saker. =)
När vi kom hem gjorde pappa lunch till sig och jag hjälpte som vanligt till.

Just när pappsen skulle äta kom "Aaid" förbi..eller egentligen säger jag faktiskt David nu för tiden. Vi beslöt oss för att fara iväg och kolla på bilar och motorcyklar, men tyvärr var allt stängt :( Kul dock att fara en liten sväng och vi hann även med att fara förbi Davids jobb och hälsa på. (Där visade dom en film om Dinosaurier o en stor Apa som jag blev helt hänförd av).

När vi kom hem var jag kanska trött så pappsen läste saga och efter det somnade jag som en klubbad säl. Vaknade runt 1 timma senare, men kan lova att pappa fick jobba för att få liv i mig :)
Då gick vi i alla fall ut och byggde en helccol snögrotta på baksidan. Sedan tog vi oss en prommenix för att se om det gick att åka rutschkana. Tyvärr var den inte alls uppskottat på lekparken så blev inge åka av för oss, men var skojj att gå en sväng med pappa i alla fall. Höll han i handen heeela vägen :)
Hemma igen så började pappa med middagen, och samtidigt medan stripsen tog sig i ugnen hann vi med en snabbdusch också.
MIddan var superkalasgod - det blev plockmat som jag ÄLSKAR. Åt som en övergödd häst.

Pappa trodde inte det skulle rymmas något mer i min magen men tji fick han, för det gick ner både en Grape som vi köpte idag samt diverse smågodis. (Är ju godisdan idag upplyste jag pappa om!)

När godisintaget var ordnat slötittade vi en sväng på tv innan det blev pynnedax för mig. Pappa läste två böcker, godnattbön och sjöng sin sång och efter det blev det Zzzz för mig.
Kram alla och hoppas verkligen er dag varit lika rolig som min!

Justja häll på glömma..Pappa brukar ju va lite jobbig och fråga mig massa saker om böckerna när han läser..Antar han vill jag ska lära mig och det är ju ganska kul att räkna saker och så..men ikväll gav jag igen!
Först sa jag "De dä fö färg?" precis som pappa brukar säga. Gav mig inte förrns han svarade.
Sedan sa jag "Gonatt.." och pekade i tur och ordning på Puh, Tiger, Ior, Nasse, Uggla och sängen precis som pappa brukar göra, men idag fick pappa säga alla namnen istället för mig. När han inte svarade tittade jag på honom och sa "Men appa va heder han?", precis som pappa gör när jag inte säger vem han pekar på. Tydligen tyckte pappa jag var rolig för han fick ett riktigt långvarigt skrattanfall :)

Inga kommentarer: