söndag 22 mars 2009

Söndag 22:a Mars

Hallojs.

Idag har jag haft en riktig kanondag. Det känns verkligen som pappsen varit med mig prexis alla minuter av dagen idag :=)
Vi började med att vakna runt 7, men pappa tyckte det var väl tidigt att gå upp så vi satte på Elefant-filmen i sängen och ssåg den fram till 8 ungefär.
Därefter blev det frukost bestående av varm choklad och skinkmacka, mumms vad gott det var.

Igår just när jag höll på somna och var sådär halvvaken viskade pappsen i mitt öra att vi skulle fara till Leos Lekland..och det mindes jag minsann! Direkt frukosten var tryggt nere i maggen sa jag "Vi fara Leos Lekland NUUUUUU"...och det gjorde vi.

På med ytterkläderna och iväg. Vi var framme där runt kvart över tio, och när vi närmade oss sa jag "Nu ser jag, vi är rätt!".
Pappa blev imponerad av hur stort det var där inne när vi väl kom in..och han blev nog lite snopen att han skulle behöva krypa runt så mycket med.
Min pappa är ju lite överbeskyddande så när jag satte iväg i ilfart upp i alla klätterställningar och sånt satte han efter sågott kan kunde med :D Haha, jag vände mig om flera gånger och sa "Pappa du falla ner INTE!"..han såg lite ovan ut att klättra men han tog sig faktiskt. När vi åkt tigerruschbanan 5 gånger var han dock så trött att han sa han skulle stå där nere o vänta på mig. Han såg väl tillslut ochkså att jag har ganska bra koll på saker och ting när jag klättrar..men det är klart det är ju massa andra större barn där med som iblan klättrar och springer över lilla mig.

Vi spelade även boll, sköt med bollkanonerna, åkte den andra ruschbanan och hoppade i hoppborgen. Superskojj var det! Efter en och en halv timma var jag dock både trött, törstig och hungring..o eftersom klockan var strax innan 12 for vi hemmåt.

Pappa ville kika på några fotöljer han skulle vilja ha så inann vi for hem svängde vi förbi Mio..o där sa jag att ja ville ha burgare så det blev en sväng till Frasses med. Däremot såg pappa en familj som var där o de två barnen som var med o som inte var så mycket äldre än mig var väldigt stora så i bilen sa pappa att nu är det faktiskt slut med Burgare för ett tag frammöver. =) Han vet ju att jag äter burgare hos mammsen ibland med så han tyckte det räckte om jag åt där.

När vi kom hem åt vi såklart, sedan bar det av i säng för att vila. När vi just vaknade kom David och Kicki förbi en snabbis, o när dom for hem tog vi ett bad!
Vi badade läääänge och plaskade i skummet =) Sedan tog pappa på mig fina rosa kläder och gjorde sig själv klar för att fara iväg på söndagsmiddag hos Farmor. På vägen dit hämtade vi även upp Mormor så nu vankas det mat igen och sedan hoppas jag det ska bli lite glass eller nått annat smarrigt till efterrätt!

Kram alla

Inga kommentarer: