fredag 19 juni 2009

Fredag 19:e Juni

Heeeej!

Idag har det hänt så mycket så jag bara spaltar ner det hela här, prexis som pappa gjorde innan jag skulle sova. Jag ääälskade för övrigt när han berättade i korthet vad vi hunnit med på dagen :)

Vaknade hos mamma, sedan kom pappsen förbi före lunchtid.
Jag satte mig i cykelvagnen och mamma cyklade medans pappa gick. Målet var Gammlia.
Det tog oss lite drygt en kvart att komma fram, jag berättade för pappa ikväll att jag tyckte det var långt.
Väl framme såg jag det var helt proppat med folk där. Vi satte oss ner på mammas jacka och fikade lite macka med festis till.
Sedan gick jag och pappsen fram och satte in en blomma i midsommarstången längst upp! Pappa berättade nämligen att dom skulle resa stången sedan så jag passade även på att klappa stången där jag satte blomman.

Efter en stund reste de stången. Då pekade jag högst där uppe dit jag satt min blomma. Jag satt på pappas axlar och mamma o han dansade lite försiktigt till en låt mamma gillade.

Sedan tog vi en prommenix. Vi såg först några fåglar, men sedan lyckades vi tillslut även hitta igen hästen. Jag blev dock lite rädd för den när den gnäggade och frustade :) Sedan såg vi även två kossor, men det var hästen jag gillade mest.
När vi kom tillbaks mot min cykelkärra såg vi en till häst!
Jag satte mig i kärran medans mamma började kämpa uppför backen. Somnade efter vi kommit kanske 200 meter.

När jag vaknade upp hade mammsen burit in mig i pappas säng. Då gick jag ut till mamma och spelade lite boll o mös tills pappa ropade att det var lunch. Jag fick nypotatis, ägg, korv samt en macka medans pappa och mamma smaskade i sig tre olika sillsorter. Eller egentligen var det nog mest pappa som smaskade..mamma gillar ju inte riktigt sill men hon fick trots det ner ett gäng ändå.

Efter vi ätit klart gick jag och mamma o la oss i soffan en stund tills pappa gjort klart efterrätten som bestod av glass och melon. Mumms va smaskit det var :)
Sedan for mamma hem och jag la mig på pappas arm i soffan för att vila lite tills det var middagsdax.

När vi käkat upp middan var jag proppmätt! Jag fick förresten tomtegröt vilket ju är min favvo :) Då satte vi iväg mot bilen för att hälsa på några kompisar som hyrt en stuga vid nydala. När vi kom fram såg jag först en hööööööög klättervägg så jag satte full fart dit. Med pappas hjälp kom jag nog nästan 2 meter upp!
Sedan gick vi ner mot vattnet och träffade Nicke, Issa, DAmpe, David och massa andra trevliga människor. Jag hittade ganska direkt en pinne som jag började fiska med. Efter en stund kom en snäll flicka och hjälpte oss fixa fast en ballong på mitt fiskespö men inte enns då fick jag napp! Jag undrar om inte fiskarna sov redan. Hur som havre var det väldigt mysigt att sitta där ute på bryggan med massor av folk omkring mig och fiska. Vi stannade ganska långt över min sovtid så när vi sedan kom hem blev det snabbt på med pynnen och sluka lite vällning för att sedan landa i sängen.

Justja, jag ringde ju till Kicki och provsjöng "mådileva-låten" osså. Imorgon fyller ju hon nämligen år.

Ett STOOOOOOORT TACK till snälla Tobbe som varit förbi oss och lämnat ett godis-halsbands-tillverkar-kitt till mig. Jag blev såååå glad. Av det ska jag och pappsen göra ett halsband jag ska ha på mig när vi ska till Kicki imorgon!

Glad Midsommar alla!
Ps. Mamma tog massa kort på gammlia så när pappsen får dom av henne ska vi lägga upp lite här med såsmåningom.

Inga kommentarer: