måndag 22 juni 2009

Måndag 22:a Juni

Hola.

Imorse vaknade pappa av att jag grinade lite lätt vid 06 tiden. Ville nämligen se Elehant-filmen. Pappa försökte övertala mig att somna om eftersom klockan var vääääldigt tidigt men inte ville jag det inte.
Han fick vackert arschla sig upp och byta på mig, servera lite välling och sätta igång min film. Då först blev jag nöjd.
Vi var med andra ord rätt bra i tid till dagis idag :D

Pappsen kom och hämtade mig strax efter 17. Han hade inte bilen idag utan jag fick åka vagnen hem eftersom det var så fint väder.
Hemma så blev det ganska direkt lite mat för min del, medans pappa fuskade och bara tog en prottedrink. Vi snabbåt eftersom det fortfarande var sol och kändes varmt ute och vi såklart ville ta tillfället i akt att hitta på nått skojj.
Jag fick välja om jag skulle cykla lr åka vagn..och då valde jag till pappsens stora förvånging vagnen!

Sagt och gjort. Pappa packade ner mig med Nalle Puh-filten osså satte vi igång med en riktigt långprommenix. Vi traskade hela äng-vägen förbi fåglarna och vattnet som jag älskar (jag har blitt helt toookig i vatten!) och förbi affären där vi brukar handla jag och pappa. Tillslut efter en 40 minuter var vi framme vid målet som var en lekpark vid affärn. Jag har varit där några gånger tidigare med men nu var det längesen så blev såklart glad!

Där åkte både jag och pappa Bilen, stora gungan, jag gungade på fisken och nyckelpigan, åkte på masken och gick armgång upp till den stora kojjan innan vi var helt slut både jag och papps.
Tog runt en 25 minuter hem eftersom vi genade lite och passade även på att knalla förbi godishuset. Där delade jag och pappa på en supergod godis. Vi både tyckte vi var förtjänta av det efter vår långprommenix.

När vi kom hem var klockan nästan läggdax men vi kom överrens om att vi ändå skulle hinna med ett bad. Pappa var ju lite varm efter allt gående och jag var rätt skitig efter mina utelekar på dagis. Jag älskar att bada med kan jag ju säga. "Dök" flera gånger i badet och plaskade och skrattade innan det tyvärr var dax för pappa att göra ett paket av mig (packa in mig i handduken). Blev lite välling till kvällsmål och nu ligger jag och halvsover i pappsens säng redan.

Förresten, när vi gick förbi ängarna så tittade jag upp på pappa och sa allvarligt "Pappa jag älskar vatten och blommor" Det tyckte pappa var sött för han klappade mig på kinden och skrattade.
Kram alla.

Inga kommentarer: