onsdag 10 juni 2009

Onsdag 10:e Juni


Jag som paket efter badet igår :)


All vår kyckling vi köpte idag!


Blommorna pappa fick av mig och Farmor igår


Gokväll!

Idag var vi i tid till frulle på dagis :)
Blev havregrynsgröt som jag gillar!

Tyvrr hade vi inte lika tur med vädret som igår så har inte varit ute nå mycket alls på dagis idag. Pappa kom och hämtade mig strax före 17 och då pös vi direkt vidare till Ica på Mariehem.
Han hade nämligen beställt grillade kycklingfile därifrån! Blev en stor tung påse som jag fick hjälpa han bära. Dessutom var det extrapris på Finnerödjas jordgubbar så självklart kunde vi inte hålla oss från att köpa ett paket..även om pappsen försöker spara in lite pengar nu.

Väl hemma blev det matlagning och efter det satt vi och ritade en stund. Jag har blivit väldigt duktig på rita tycker pappa. Jag målade exemplevis ett blått och ett rött äpple i min Puh-ritbok.
Sedan såg vi en Pippi-film tillsammans med, var ett tag sedan jag såg henne nu eftersom det varit Elefanten för hela slanten men idag kände jag för lite variation.
Till kvällsmat skippade vi vällingen till förmån för fil med massor av skivade jordgubbar.
Ikväll läste pappa den långa Bamse-boken med. Oftast brukar vi komma isäng såpass sent att vi inte hinner läsa en så lång saga men ikväll hann vi med det vilket var kul och mysigt.

Förresten, pappa har hittat ett nytt favvo-uttryck från mig: "Pappa jag vill va din VÄN" säger jag flera gånger per dag nu :)
Kram alla.

Inga kommentarer: