onsdag 24 juni 2009

Onsdag 24:e Juni

Hallo.

Igår var pappsen på golf med sitt jobb hela dan och kvällen så jag var hos Kicki.

Imorse vaknade jag 05.30. Det uppskattade inte pappsen alls så mycket.
Dessutom vägrade jag somna om så pappa fick vackert he sig upp och ge mig lite mat och klä mig. Sedan såg jag tv någon halvtimma innan jag somnade i soffan och sov til 06.30 ungefär.
Idag fick jag dessutom cykla själv till dagis! Ni må tro jag kände mig mäktig när jag gled in till dagis med min cykelhjälm på huvet och räcern parkerad utanför som de stora pojarna/flickorna.
Däremot var jag orolig hela daaaagen att någon skulle ta min cykel. Fröken berättade för pappa att jag hade gått och vakat över den mest hela tiden när vi varit ute :D
"inte röra den inte, ingen får ta min cykel INTE"

Pappa kom lite tidigare från jobbet idag och jag cyklade hem med såklart. Superfint väder och mycket cykling..det är en bra dag det!
När vi kom hem fick jag mat snabbt sedan skyndade vi oss ut på bakgården för att spela lite fotboll och klippa gräset. Efter en stund kom Kicki förbi och hälsade på, hon hade tydligen glömmit sin mobil här igår med. Farmor och pappa åt mat sedan cyklade vi iväg till den stora lekparken vid skolan. Jag åkte den stora rutchisen några gånger och provade även på gungorna där. Hemvägen tog ganska lång tid eftersom jag stannade mest överallt och ville plocka blommor..eller stenar...eller kvistar..eller nått annat.

När vi tillslut kom hem så blev det välling för mig och kaffe för pappa och Kicki, sedan var det dax för nattning.
Somnade vääääldigt snabbt idag eftersom jag varit vaken ganska länge nu. Tror pappa håller tummarna att jag sover lite längre imorgonbitti.

Inga kommentarer: