måndag 8 juni 2009

Måndag 8:e Juni

Halluhallu

Imorse bidde det lite brådis, för pappa lät mig nämligen sova liiiiite för länge. Dock vet jag han bara ville vara snäll eftersom det blev senare än vanligt igårkväll innan jag vek igen ögonen.
Jag steg iaf upp bara några minuter före 8, så blev klädd medans jag typ fortfarande sov sedan bar pappa iväg mig till bilen.
Vi kom frem till dagis vid 10 över 8 men Lena var snäll och gav mig frukost där ändå. De vill ju helst man ska komma lite före 08 så alla kan få äta frukost samtidigt. Vi lovade bättra oss iaf..som en del gånger förr :P

Idag såg jag pappa redan när han kom med bilen för jag var ute och lekte med mina kompisar. Saknade honom rätt mycket för direkt han kom ur bilen och stängde dörren skreeeeeeek jag MIN PAPPA MIN PAPPA och sprang fram till grinden. Han blev jätteglad och lyfte upp mig och pussade på mig. Vi snabbade oss bara in och hämtade med Puh-tutten sedan bar det av hemmåt.
Vi ville ju snabba oss eftersom det var rätt fint väder ute. Istället för att direkt göra middag som vi brukar fick jag ta mig en liten cykeltur!

Jag cyklade till lekparken brevid parkeringen, och där gungade vi först en stund för att sedan sätta oss i sanden och stoppa ner pinnar där. När vi var klar hade vi gjort en liten grind bestående av 14 st pinnar vi letat upp :)
Sedan trampade jag igång min röda cykelt igen och räcade hem. Pappa sprang efter men jag vann ändå :D

Middagen gick snabbt att få till för vi hade ju så tur att vi fått med oss pannkaka från Kicki igår. Skönt när man slipper ställa sig och laga mat efter jobbet..hälsar pappa.
När vi käkat var klockan ganska sent så blev ett skapligt snabbt bad för att sedan bara borsta tänderna. Jag ääälskar att vara ett paket när pappa gömmer mig i badhanduken så jag satt så ett tag och lekte i soffan innan vi tog på pynnen.
Längtar redan till imorgon då vi ska busa på mera :)

Inga kommentarer: