söndag 21 juni 2009

Söndag 21:a Juni


Jag just innan natti ikväll


Alla blommor på mitt flak


Blommorna vi plockade idag

Tudeluu.

Idag vaknade jag aldeles för tidigt enligt pappa.
Slog nämligen upp ögonen redan några minuter över 07. Pappsen följde med upp och tog på mig kläder, satte på Bamsefilm och gjorde välling men sedan gick han tebax in i sovrummet för att vila någon timma till vilket jag tyckte var ok.

Strax efter 10 käkade pappa frukost och jag tog en banan, sedan gav vi oss ut på äventyr i det fina vädret. Jag tog cykel och pappsen försökte hänga på mitt tempo! :D
Först cyklade vi till den stora lekparken här i skogen, men sedan berättade pappa om en lekpark på skolgården som hade en ännu större rutschis så då satte vi sikte ditåt. Så långt har jag aldrig cyklat själv med pappsen förr, men det gick bara bra. Vi småstannade på vägen när jag hittade någon snygg blomma, häftig kvist eller cool sten. (rätt ofta mao)

Rutschisen på skolan var så hög att det nästan var lite äckligt. Såg allt att pappa är rätt höjdrädd för han följde med mig upp dit eftersom han var rädd jag skulle ramla ner :)

Efter vi åkt några svängar trampade vi hemmåt igen, bara för att byta ut cykeln mot bilen. Drog nämligen och handlade.
När vi kom hem lagade pappsen lunch åt mig och satte på potäter åt honom själv, och just som hans mat nästan var klar smög Erika in genom dörren.
Hon hade sin vana trogen med sig egen matlåda (pappa har sagt att det varierar mellan kyckling eller tonfisk..eller kyckling..eller tonfisk) :=)
Pappa och "Rika" åt medans jag faktiskt kröp ihop på pappsens säng och somnade väldigt snabbt. Var lite trött sedan gårdagen tror jag.

Pappa väckte mig efter någon timma och då såg vi lite tv, jag snappade i mig de tre godisarna "någon" lagt fram på bordet medans jag sov och sedan var det dax för cykeltur nr två. Vi följde med Erika en bit på vägen men hon fick bara gå med sin cykel för jag såg ju att hon inte hade cykelhjälm!.
Efter "Rika" pinnat iväg hemmåt cyklade jag iväg en sväng på cykelvägen längs ängarna. Där hittade jag och pappa en mysig backe att sitta i där det var fullt med blommor! Först plockade vi massor av gula blommor som vi la på mitt flak för att ta hem, men sedan fick jag upp ögonen för alla vita maskrosor - ni vet sånna därna man kan blåsa på. Först gick jag själv och småblåste, men tillslut råkade ett litet såntdär frö blåsa iväg mitt i ansiktet på pappa och då fick jag en ide.
Jag tog upp en ny blomma och ställde mig en halvmeter ifrån pappa och blåsta allt jag bara orkade mot honom. Pappa tjöt till när alla frön träffade honom i ansiktet och jag vek mig av skratt. Tror jag blåste en 25-30 blommor på honom innan jag blev less :) Tyvärr hade pappsen inte med sig videokameran men nästa gång ska han filma sa han.

På vägen hem stannade vi även av vid lekparken här närmast oss så jag fick bygga lite tårtor och annat smaskens.
När vi kom hem var klockan redan middagsdax, så då firrade pappa mat åt mig. Sedan bar det av till Farmor Kicki eftersom pappsen ville hinna med att träna en sväng idag igen. Även där cyklade jag lite så snacka om att jag tränat mina cykelben idag!
Vi for hem strax efter åtta och nu ska jag just hoppa ner i sängen för att vila upp mig inför dagis imorgon.
Kram alla snälla!

1 kommentar:

Erika sa...

Roligt att få komma och hälsa på er!
Vad duktig du är på att cykla Moa och tack så mycket för blomman:)

Kram "Rika"