lördag 6 juni 2009

Lördag 6:e Juni


Mammsen och jag på väg upp till den tuffaste rutchisen(som inte pappa vågar åka!)


Jag på väg uppför en av rutchkanorna


En av rutshisarna


Mamma och jag i klätterställningen


Ryggen på LEO...pappsen hann inte få fram kameran i tid..


Vår goda middagsmat


Godistime!


Bild från sånguppträdandet på dagis



Tjopp.

Imorse var pappsen lite seg som vanligt på Lördag..vet att han längtar till att få sova ut någon timma extra på helgen :)
Vi steg iaf upp strax före halv åtta och drog igång Elehant-filmen. Jag fick såklart lite välling och på bordet låg 4 st små "biskvier" (sånna man kan ha i nyponsoppan)

När väl pappsen vaknade till efter filmen var slut så lekte vi lite i mitt kök och lastade så mycket vi kunde på min traktor.
Därefter blev det en tidig lunch i form av tomtegröt och rostade mackor :)
Sedan fick jag mig en liten överraskning! Vi klev in i bilen men pappa vägrade säga vars vi skulle. Först stannade vi brevid dagis och där klev mammsen in i bilen :D
Sedan körde vi ganska länge innan jag tillslut insåg vi var på Leos Lekland.
Var väldigt skojjsigt att få gå in där och hålla både pappsen och mammsen i handen, även om jag hade lite ont i magen efter bilåkningen.

Väl inne hos Leo glömde jag dock helt bort maggen. Vi drog igång det hela med en snabbis i bollhavet, lite cykling, sedan blev det tiger-rutchisen några svängar..osså sen vidare till det där stället där man skjuter bollar på varandra. Pappa och jag försökte skjuta på mammsen som stod på andra sidan :D
Efter det dlev de den "uppblåsbara-rutchisen" några svängar med mamma och sen hoppborgen. Vid det här laget var pappa riktigt svettig..

Sedan avslutade vi med lite tävling både upp till och nerför tiger-rutchisen.
Pappa och mamma bråkades om vem som skulle ta sig upp först så i början blev jag lite rädd tills jag förstod att dom bara skojjsades :)
Hur gick det då i tävlingarna? Ja i den sista åkte jag i pappas knä och han sa väldigt tydligt att vi vann..men det känns som det inte riktigt sämmer eftersom mamma var nere före oss och kom även lite längre än oss.. :)
Sedan var mamma snäll och bjöd både mig och pappa på glass. Vi satte oss vid ett bord och smaskade på varsin jordgubbs-magnum.
O jag trodde nästan inte det var sant men just när vi var på väg att fara hem som kom Leo fram!! Tyvärr såg vi han lite sent så vi hann inte med att få någon bild på mig och honom men jag fick i alla fall se honom! Han var ganska stor men såg väldigt snäll ut :)

När vi kom hem så var jag väääldigt trött..så trött att jag tillochmed blev inburen från bilen sovandes. När vi vaknade (pappa somnade i soffan) så for vi iväg för att handla till middagen och sen var det matlagning för fulla muggar. Vi hade tänkt göra kyckling men all varm kyckling var slut så då bestämde vi oss för plockmat istället. När vi satt i oss all mat var klockan nästan 19 så det blev iväg i en väldigt far till godishuset för att hinna köpa lite lördagskodis med. Vi landade i soffan 20 min senare med varsin stooor skål med godis :D Var en mycket bra avslutning på en bra dag tycker jag.
Hoppas söndagen blir lika rolig.
Kram alla och natti!

Inga kommentarer: