tisdag 9 juni 2009

Tisdag 9:e Juni

Tjipp.

Imorse försov jag och pappa mig lite måste vi erkänna..vaknade nämligen först 08.15.
Det blev således lite småstressigt även om nu pappa såklart inte hade något möte inbokat (dom missar han inte).
Vi klädde oss ganska rappt i alla fall och tog varsitt glas fil som frulle.
Landade på dagis vid 8.45 ungefär vill jag minnas.
Det var ju superfint väder idag så vi har varit ute en hel massa på dagis och lekt!

Som pappa lovade igårkväll när jag nattade kom Kicki och hämtade mig på dagis. Jag blev såklart glad att hon kom och störtade fram för att krama henne.
Vi bytte först lite kläder på mig eftersom jag är tokduktig på skita ner mig, och sedan for vi och hälsade på en kompis till mamma.
Efter det bar det av hem till pappa, men han hade inte hunnit sluta jobba än så vi tog oss en cykeltur till lekparken först. Sedan bestämde vi oss för att plocka en hel bukett fina blommor till pappsen. Vi hjälptes åt att plocka och sedan la vi det på mitt cykelflak :D
Tyvärr dök pappa upp just när jag höll på parkera min cykel så vi hann inte få dom i någon vas innan han såg dom. Jag sa häpet när pappa kom att "Kicki nu kom han!" :)

Hemma började pappa ganska direkt med maten. Han gjorde en sallad med paprika, kyckling, sallad, tomat, majs, ost och avocado. Den var riktigt smarrig tyckte både jag och Farmor Kicki. Justja, prexis innan vi skulle äta fick vi verkligt finbesök med. Nicke och Vinga kom nämligen förbi och hälsade på oss!! Jag blev såklart jätteglad av att se Vingeling :)

Vid halv åttasnåret överraskade pappa med att bjuda på en chokladboll till Kaffet. Ja..jag dricker såklart inte kaffe utan tog en kopp vatten istället, men kors vad god chokladbollen var.
Efter jag smackat i mig den blev det lite välling och sedan var det bara på med nattlinnet.
Håller verkligen tummarna det ska bli lika fint väder imorgon som idag, jag älskar att vara ute och leka :)

Inga kommentarer: