lördag 20 juni 2009

Lördag 20:e April

Hej alla!

Idag fyller Farmor Kicki år så jag vill börja med att gratta henne.
På morgonen var pappsen lite seg, han berättade för mig att Tobbe hälsat på efter jag somnade igår o tydligen hade det blitt lite sent.
Jag såg i alla fall lite film medans jag lät pappa ta igen sig lite :)

Runt 11-tiden började vi dock göra oss klara. Pappa duschade och jag fick på mig fina kläder. Även pappa strök sin skjorta och tog finbysserna. Sedan gjorde både jag och pappa var sitt kort till Kicki. Dessutom hjälptes vi åt att göra ett godishalsband som jag ville ge till henne...förutsatt att jag skulle få smaka några godsiar själv såklart!

Strax före 14 kom vi dit och det var nog tur vi var lite före så jag hann landa innan det strömmade till med folk. =) Blev god mat och rätt så mycket godis för mig :D Både Lördag och födelsedag lixom.
Vid 17 passade pappa på att fara o träna så jag var kvar hos Farmor och gammelmormor Gun. Han kom tebax just före 19 då Farmor skvallrade för honom att jag var lite grinig.
Pappa förklarade dock att det säkert berodde på att jag inte sovit någon lunch idag. Vi for nästan direkt efter middagen. Först skjutsade vi David till Ön, för han skulle låna Farmors bil som stod där, men sedan bar det (äntligen) av hemmåt. Jag var rejält trött så pappa fick sjunga och hålla min hand hela vägen hem för att jag inte skulle vika in för dagen.
Vi tog oss i alla fall hem, men direkt pappa tog av mig skorna sprang jag in till pappas säng och la mig =D Pappa har nog aldrig sett mig sådär trött tidigare. Han hjälpte mig av med kläderna och på med pynnen..sedan drack jag lite välling och efter bara några minuter sussade jag så sött.

Nu håller jag och pappa tummarna att det ska bli lite sol imorgon så vi kan sitta ute och fika på gården samt även hinna med lite cykling.
Kram alla och återigen grattis Farmor!

Inga kommentarer: