lördag 28 november 2009

Lördag 28:e November

Tjo.

Idag är det ju goooodisdagen vilket jag såklart hade stenkoll på redan imorse.
O sin vana trogen hade pappsen lagt en liten grej till mig på bordskanten som jag sprang fram o..stoppade i munnen imorse..för de var nämligen en liten röd godis där :)

Blev lite film tills pappsen vaknat till liv, osså sedan lucnh..men efter det hände det grejjer!
Var nämligen dax för julpyntning, oj vad jag har längtat. Först städade vi så det skulle vara fint här hemma innan vi skulle pynta så det blev bortplockning (jag städade mitt egna kök helt själv), torkning och dammsugning.

Sedan kilade pappsen upp på vindan och jag stod förväntansfullt o väntade nere vid stegens början. Han hämtade ner massa saker, var fyra stora lådor, en matta, och en stoor tomte som jag direkt började krama o förklarade ömsint "jag har saknat dig tooomten" :)
Lådorna bar vi in till rumsbordet o sedan satte vi igång med att packa upp dom, - det var fullt med massor av tomtar i olika storlekar. De absolut flesta bar jag direkt in till mitt "jum", för där ville jag dom skulle vara. Men efter pappsen övertalat mig så valde vi att placera några i andra rum med.
Sista lådan innehöll krubban och den tyckte jag var jättefin med jesusbarnet o allt. Dessutom var där en slags ljusgrejj man skulle montera ihop som sedan visade sig plinka för oss när man tänt ljus under den. Jättefin var den!

Självklart ställde vi upp alla ljusstakar i fönstren med så nu är det verkligen julfint hos oss.

Efter det tog vi bilen till Elgiganten en sväng o sedan for vi förbi Farmor Kicki för att spontanhälsa på. Turligt nog var både hon OCH mormor Gun där..o dessutom bakade dom pepparkakor så blev ett gäng stackars griseknoar och bockar som direkt hamnade i min magge :D

Väl hemma igen käkade vi middag o åt såklart lite godis..sen blev det bara sängen. Trött som jag var efter en händelserik dag blev det snark väldigt fort.
Kram alla!

Inga kommentarer: