söndag 22 november 2009

Söndag 22:a November


Visst eja stiiilig :)


Halluuuuuuu alla!

Har haft en riktigt rolig helg! I fredags bjöd jag och mammnsen över pappa på Lasagne o sen såg vi idol, o idag så frågade vi om han ville hänga med oss och basta för andra gången. Det ville han även om han var vääääldigt trött. Den knäppisen hade nämligen sett nån gala som slutade först 07 imorse o sedan bara sovit till strax efter 11. Han såg lite sliten ut när han kom måste jag erkänna :) Däremot var han glad att vi ringde så han fick nått att göra.

Vi bastade ca en timma, mamma hade tagit med sig min lilla badbalja som hon ställde in i bastun så jag låg där inne och badade :D Jättemysigt var det även om det var sabla kallt i vattnet i början.
Efter bastun räcade jag och pappa direkt (efter klädbyte hemma) till Kicki. Jag skulle nämligen få baka pepparkakor med henne o Mormor Gun ikväll. Wohooo, ni må tro att jag längtade. Kicki hade köpit ett jättefint förkläde åt mig, osså hade hon letat rätt på pappas/davids gamla bakmössa som jag hade på mig.
När utstyrseln var på så satte vi igång med storbaket. Det blev stjärnor, gubbar, gummor, julgranar, och såklart griiiiiiiisar.

När pappa kom igen efter han varit o tränat så tjyvsmakade vi en gris-pepparkaka före maten :D
David kom osså i vanlig ordning sedan käkade vi middag. Efter det blev det massa pepparkakor för min del, plus lite kiwi och melon som farmor bjussade på.
Medans jag satt och käkade gott fixade pappa en golvlist hos mammsen med, o när det var klart började klockan vara 20 så då bar det av hemåt igen.

Nu är jag hos mammsen och ska natta, jag kommer somna snabbt idag kan jag lova för det har varit en händelserik dag!
Kram alla

Inga kommentarer: