söndag 1 november 2009

Söndag 1:a November

Hejhopp.

Nu är det November o snart kan man börja längta efter Tomten jue!
Idag blev det lite film på morgonkvisten, sedan for jag och pappa till Obs för att köpa lite träplugg o en ny skräpkorg till köket, o sedan vidare ett "Lllula" där vi shoppade tre stycken utvikbara plastlådor.

Pappa hade nämligen fått för sig att äntligen försöka städa upp lite i vårt yberstökiga arbetsrum där alla värktyg o grejjer förvaras.
När vi kom hem så hjälpte jag honom att bära ut massa skivor. Varje gång han skulle ut öppnade jag dörren och sa "God Uuuul" (av någon anledning som pappsen nog inte förstod iaf). När vi fått ut allt så ritada han massa sträck på skivorna o sedan drog han igång med både cirkelsågen och figursågen. Detta resulterade i totalt 8 st nya hyllplan till den gamla garderoben som står inne i arbetsrummet. Vi hjälptes även åt att bära bort alla skivor som han inte trodde han skulle få användning för.

När vi kom in så fipplade pappa fast dom i garderoben o vipps hade vi alltså 8 nya hyllplan att packa in verktyg, muttrar, skruvar, målargrejjer, spackelspadar, etc etc.
Nästan allt rymdes tack o lov o nu ser det betydligt bättre ut i arbetsrummet plus att ju pappsen har fått lite ordning på alla verktyg han inhandlat med. Wii! Jag gillar att mecka på o hjälpa pappsen :)

Efter vi var klar med det så for jag till Farmor eftersom pappa passade på att träna. Jag tog med mig vår fina Pumpa som vi gjorde i Fredags till henne o hon blev rätt glad :)
Där fick vi sedan när pappsen, Mormor Gun, David o Jessica dykt upp både mat o efterrätt. Sen var det bara att fara hem o trycka i sig lite välling o lägga sig i sängen. Nu har pappsen just läst saga för mig och jag håller på slå ihop mina violblå. Längtar redan till imorgon på dagis då jag ska visa alla min nya coola Skalletatueeeeeering på maggen :)

Inga kommentarer: