torsdag 19 november 2009

Torsdag 19:e November


Groddan o jag :)

Hallojs.

Nu är ordningen återställt eftersom pappsen kom hem igårkväll vid 21.30.
Tyvärr hade jag just somnat så träffade inte honom förrns imorse men då tog vi faktiskt 20 minuters sovmorgon och låg o kramades. Jag fick visa mina pippi-figurer som jag fick av Kicki igår med eftersom det var min NAMNDAG!

Imorse var det inte bara en godis på bordet när jag gick ut från sovrummet utan även en grön Grodda! Den hade Anna skickat till mig med pappsen, - supersnällt.
Den var på min arm hela morgonen och fick även följa med till dagis. Vi hade ju sån tur att den var grön, och idag hade vi körslaget på dagis och vår avdelning skulle vara just grönklädda!

Pappa hämtade mig just efter 17 och då sprang jag fram till honom o sa att "jag har saknat och älskar dig pappa", sedan fick han en snabb kram o puss sedan räcade jag till min avdelning och min hylla där groddan låg. Såklart den skulle med hem igen så ingen av mina kompisar kan ta de.
Dagisfröken visade pappa ett kort från när vi sjöng idag men tyvärr hade jag gömt mig i bakgrunden så man såg mig nästan inte alls.
Efter dagis blev det lite handling då vi nästan hade tomt kylskåp. Sen tackosbricka till mat! Jag vet inte riktigt vad jag egentligen tycker om guacamole..så till pappa att "det här var gott..och lite dåligt, men gott!"

Efter middagen fick jag bada en sväng sen var det vips ner i sängen o läsa nya Puh-boken vilket jag också fick av snälla Kicki igår. Den heter "Varför måste det regna".
Kram alla snälla

Inga kommentarer: