måndag 30 november 2009

Måndag 30:e November

Hallojsan alla snälal ena!

Idag försov jag och pappsen mig så blev en väldigt stressig morgon. Stackars pappsen som hade möte kl 8.30 med..nu var det tack o lov ett internt möte men ändå! Vi vaknade några minuter över 8 så blev räcersnabbt på med kläderna för oss båda, smaska i mig pepparkakan som låg på bordet o sedan snabbt iväg mot dagis.

Hade tur idag för Kicki kom o hämtade mig vid 16.30!, så vi var redan hemma då pappa dök upp efter sitt jobb. Kicki hade med sig mitt fina pepparkakshus + ..ännu bättre...min JULKALLENDER MED PAKET! Jo serrni!, nu kommer jag varje dag fram tills julafton ha ett paket som väntar på mig på morgonen när jag vaknar! Ihh vad jag längtar till imorgon.

Pappa bestämde att vi skulle käka pizza idag för han hade ingen mat hemma i kylskåpet så vi passade på att bjuda även Kicki på middag. Jag o Farmor delade på en pirra medans gluffsar-pappa tog en hel själv. Sedan badade jag en sväng medans pappa firrade lite fika med kaffe, saft, pepparkakor och mandariner.

Jag hann även med att visa Kicki hur duktig jag är på det nya Puh-spelet på datorn som vi hittat. Där ska man klicka o välja ut en figur från Puh-skogen o sedan klicka igen på rätt "skugga" av djuret. Superkul är det o jag är riktigt duktig tycker pappsen. Kommer bli en äkta gamer närja blir stor! :D

Nu har jag just nattat o pappa har läst i den nya bamsetidningen vi fick på stan igår. Den är rätt bra o dessutom lär man sig vad man ska göra om det börjar brinna. Ikväll la sig pappa nära nära mig efter han läst godnattbönen med så jag fick kramas med han länge innan han gick upp. Det var mysigt.

Som sagt, nu ser jag fram emot första paketöppningen som går av stapeln imorgon vid 07.30. Kraaaaaam

Inga kommentarer: