söndag 29 november 2009

Söndag 29:e November


Apan!


Apan, bamsetidningen och jag :)


Jag och Puh-paketet


Tomtegubben


Hej!

Idag är det Söndag o sista lediga dagen innan en vecka på dagis.
Var mysigt att vakna imorse o gå in i köket där allt nu är så rött o juligt.
Istället för en tomtat låg det en pepparkaka och väntade på mig på bordsskivan med.

Såg Hitta Nemo medans pappa låg kvar i sängen, sedan tände vi plingpling-ljusen på rumsbordet och såg Trolltyg i Tomteskogen. Min nya favvo :=)

Vi hastade i oss lite lunch för att sedan ta bilen och kika på Davids nya lägenhet. Den var verkligen jättefin, tror han och Jessica kommer ha det kalas där inne. Mysigt kök, stort sovrum, fräsch toalett, fint vardagsrum och ett jättehärligt rum för middagsbortet med stora fönster. =) Blir skojj att få hälsa på bom där sen är dom flyttat in.

Efter det for jag och pappsen vidare ner till stan. Vi parkerade brevid DuÅ så passade på att hälsa på hos Per och Lars. Fick en rundtur därinne och pappa var imponerad hur fint dom fått det. En jättemysig del var avsatt om man vill hyra för att ex laga mat eller umgås med ett kompisgäng.
Dock var jag ju lite otålig för den egentliga anledningen att vi for ner på stan var ju för att kanske få träffa en tomte!

Vi gick o gick o gick men ingen tomte nånstans..två vändor genom stan blev det o just när vi skulle ge upp såg pappa äntligen tomten! Han hade två hjälp-tomtenissor också. Jag sprang såklart framför alla andra (som när jag såg bamse) och tiggde till mig en kram av tomtefar. Dessutom hade han en julklappsäck där man fick ta ett paket. O gissa vad det var för papper på paketen??? Jo ser ni, det var Puh-papper! :)
Sedan spatserade vi glad i hågen tillbaks mot bilen för att fara hem (det var ju lite kallt) men då såg pappas falköga en stor Apa som stod utanför Rex. Självklart sprang vi dit och även här tiggde jag till mig en kram av apan. Han var dock lite mer svårtflirtad än Tomtefar, jag tror han hörde dåligt..för jag fick tillslut nästan skrika "Snälla apan kan jag få en kjaaaaam?" o då fick jag det.
Det vart även en snäll gubbe där som gav mig en bamsetidning :)

Nu har vi just kommit hem och jag har öppnat Puh-paketet. I det var det ett häfte med över 200 små klistermärken av hundar så jag sitter o pysslar med att göra en present till Farmor Kicki nu.

Ikväll blir det som vanligt middag hos henne ser ni, o jag tänkte överraska henne med paketet :)
Kram alla!

Inga kommentarer: