fredag 24 april 2009

Fredag 24:e April

Skitdag :(

Hej.
Inatt sov jag inge bra så jag väckte pappsen kl 02 ungefär. Då hade jag 39.6 graders feber igen så han gav mig lite febernersättande och killade mig på ryggen tills jag somnade om ungefär 2 timmar senare.

På morgonen var det lite bättre, hade feber men inte så högt utan det låg på ungeför 38.4. Däremot kräktes jag över hela soffan och på mattan när jag låg och såg på Elefantfilmen :( Jag blev lite rädd o förskräckt men pappa sa att sådär kan det ju bli o satte mig i badkaret för att tvätta mig ren. Just när vi kommit igång att leka lite med bläckfisken kräktes jag igen så det blev till att snabbt byta badvattnet :)
När jag kommit upp från badet blev det lite till kräks, denna gång dock i köket, men efter det kändes det lite bättre.
Pappa gav mig lite fil och efter det var jag så trött att jag faktiskt somnade vid 11-tiden. Medans jag sov hann pappa med att ha ett telefonmöte men också att tvätta både matta och soffa :)

Jag vaknade först kl 14 och då var all feber borta! Jag fick önska mat och ja sa då att jag ville ha "Moa-mat!". Pappa skrattade o frågade vad det var för nått o då sa jag tomtegröt. Som tur var hade vi det hemma så till sen lunch blev det tomtegröt o lite mjölk. Hade lite spring i benen så vi beslöt oss faktiskt för att få ut när det var så fint väder o cykla lite. Vi pinnade iväg till lekparken här brevid o jag hann med att både gunga och åka lite i rutschbanan. Efter det tog vi bilen och for till Jula för att handla nya handtag till min cykel (som vi ska måla tjejröd ha pappa sagt).

Hm..vad gjorde vi sen tro.. Blev lite film, middag o efter det blev vi tvugna att återigen fara iväg. Denna gång för att handla blöjjor. Vi hade nämligen bara tre stycken kvar ikväll så pappa tittade allvarligt på mig och sa att "nu Moa är det superbra om du säger till när du behöver gå på pottan för vi har inte så många blöjjor kvar". Jag förstod såklart o lovade pappa det. Ungefär 5 minuter senare kom jag och ryckte pappsen i benet för då hade jag minsann glömt bort det där o kände att det luktade uschhh bakifrån mig :D
Således förstod nog pappa att det var säkrast att ändå fara ikväll o shoppa nya blöjjsor.

Efter vi kom hem från shoppingen så har vi sett "så ska det låta" o sjungit med. Jag kan inte texterna men tycker det går bra att tralla med ändå. :)
När vi nu skulle natta tog pappa tempen igen o tro på tusan har den inte gått upp till 38,9 igen :S
Jag förstår inte riktigt vad det är som är fel.. Fick i alla fall lite febernersättande av pappsen igen så jag skulle somna, o innan jag nattade kastade vi med en extraönskning i nattbönen om att jag skulle få bli helt frisk imorgonbitti.
Kram alla

Inga kommentarer: