måndag 27 april 2009

Måndag 27:e April



Macka ute i solen till eftermiddagsfikat i Söndags :)

Hejhej.

Ber om ursäkt att jag inte hunnit med att uppdatera här lika ofta som vanligt.
Helgen var väl ganska ok, hade lite feber på lördagkväll men igår Söndag var jag i alla fall feberfri hela dagan.

Igår var dock Pappa och Kicki less på att jag har feber så ofta så vi for till Akuten för att en läkare skulle få titta på mig. Det kom in ett "mähä" (tyckte pappa) som inte direkt sa så mycket. Jag skulle efter mähä:t undersökt mig kissa i en potta men det gick inte sådär jättebra.
Nu ska jag och pappsen försöka lösa det imorgonbitti så får han fara in med provet till vårdcentralen istället.
Jag har även hunnit med att cykla en hel del i helgen, osså sett på Elefanten såklart.
Igår kom Erika förbi en snabbis men det var just när jag skulle sova så jag hann bara se henne en snabbis.

Idag var det dagis prexis som vanligt. Efter pappa hämtade mig for vi o storhandlade. Vi shoppade förrutom lite förnödenheter som tagit slut även middag till ikväll. Jag fick välja helt fritt och då blev det plockmat, så det införskaffades bland annat majs, paprika (röd INTE gul!), leverpastej och skinka.

När vi kom hem snabbade pappsen på att brassa igång matlagningen medans jag varvade ner framför Elefant-filmen. Den har faktiskt blitt en riktig favvo för mig..jag ser hellre på den nu än på sjävaste Nalle Puh!
Efter vi ätit for jag och pappa iväg till en församlingsgård här vid den stora leparken. Tydligen var det nått som kallades "årsstämma" i föreningen som vårt hus tillhör. Det var massor av folk där och jag fick inte prata så högt sa pappa. Det var rikgit tråkigt ända tills det serverades fika! Jag fick tre stora bullar av en snäll gammal gubbe. Då blev plötsligt mötet intressant! :D

När vi kom hem var klockan över läggdax så det blev snabbhopp i pynnen och isäng.
Nu hoppas jag att jag även är feberfri imorgon, för ikväll hade jag inte heller feber :)
Sov gott alla!

Inga kommentarer: