torsdag 16 april 2009

Torsdag 16:e April

Hejjjjj!

Nu är jag hemma hos pappsen igen. Hade nog faktiskt längtat lite efter honom...men vi tar det från början.

Idag hämtade Farmor Kicki mig på dagis nästan direkt efter jag vaknat från min lunch-tupplur. Hon slutade nämligen tidigt idag, och pappa och hon hade kommit överrens om att det nog var bra att jag fick gå he lite tidigare idag när jag åkt bil igårnatt.
Vi hälsade på Mormor Gun och for sedan hem till Kicki o cyklade lite på altanen.
Känns lite kosntigt dock, när jag var på Åland var det som sommar..o nu när jag är hemma i Umeå snöar det :S

Pappsen kom direkt han slutade och fick en låååång puss av mig. De korta pussarna var nämligen slut sa jag, och pappa tyckte det var en hemskans tur att det var just en lång puss kvar till honom.
Vi for hem till oss nästan direkt för pappa var hungrig.
Jag såg lite "Nya Elefanten" medans pappa styrde upp sin mat, sedan ritade vi lite med det nya Bamse-spelet jag fick när vi kom hem. Det är superroligt! Man styr husmusen på skärmen och kan göra han massor av olika färger! Om man gör musen grön och sedan klickar på en elefant så blir elefanten grön med!
Jag lärde mig riktigt snabbt också, pappa lovade vi skulle leka mer med det någon annan dag.
Innan nattning la vi oss dock båda tillbaka i soffan och myste medans vi slösåg på Ice Age. När pappsen såg jag gäspade två gånger på raken gjorde han lite välling till mig, o sen var det natti.
EFter pappa läst "lilla Pip-boken" ville jag inte ens få ha tänt utan sa till pappa att det nog kan få vara släkt..jag var nämligen vääälidgt trött.
Vi hörs imorgon!

Inga kommentarer: