torsdag 30 april 2009

Torsdag 30:e April


Fina Gizzo


Fina Gizzo igen


Tokiga Gizzo på Farmor Kickis staket!


Jag när jag dricker välling i Mormor Gun:s knä


Wiiii!

vilken toppendag jag haft idag :D

Pappsen väckte mig strax före halv åtta imorse.
Vi åt två banaer tillsammans sedan bar det iväg till dagis.
Jag visste dock att det skulle bli en kort dag för pappa sa redan på ditvägen att han skulle hämta mig direkt efter lunchtuppluren.

Sagt och gjort, jag hann bara leka ute i den nya sandlådan i 20 minuter efter jag vaknat innan pappa kom och hämtade mig. Dessutom var David med osså!
Han fick direkt en teckning som jag hade i mitt postfack av mig.
David lånade sedan våra bil när vi kom hem, för han skulle hämta ett nytt soffbord och hans bil är ju lite trasig. (Tyckte förresten att han skulle köpa ny bil och prata med Tobbe som har pengar!) :D

Jag och pappa passade på att vara ute o njuta i solen medans bilen var borta.
Vi tog oss en cykeltur till vår lilla lekpark här brevid och grävde där lite i sanden. Dessutom byggde jag ihop en tårta till pappa med sallad.
Den satt vi sedan och låssas-smaskade på medans vi njöt av solen.
När vi var less på det cyklade vi hem igen och tog en Puh-glass på baksidan.
Efter en stund när jag just krattat klart kom David tillbaka, då satte vi oss alla i bilen för att skjutsa hem honom.
När det väl var gjort passade vi på att fara in på Sporhuset för att kika på lite kläder. Jag ville se på leksaker istället så först gick vi upp på Babyavdelningen. Där hittade jag en jätte-enorm Nalle Puh som jag vill eha men den kostade över 1000kr och pappa sa att han inte hade så mycket pengar. Då hittade jag en telefon istället som kostade 87kr och det tyckte pappa var ett bättre val, så den fick jag.
Sedan köpte pappa tre tröjjor, och när vi stod i kön för att betala dom såg jag att de hade glass där! Och inte vilken glass som helst heller, - de hade en Ekorre-glass..precis samma ekorre som är med i Ice Age-filmen (Elefantfilmen) som jag älskar nu. Så efter lite smörande för pappa och en del "snääääääälllla pappa" så fick jag den. Jag åt alltså glass nummer 2 för dagen bara några timmar efter den första :D

När vi kom hem igen njöt vi lite till ute i det fina vädret och sedan begav vi oss iväg till Kicki. Pappa passade på att fara o träna innan middagen, men han kom snabbt tillbaka. Jag smackade i mig massa ostkrokar - det var så gott att jag åt med båda händerna, och sedan var det middag som bestod av potatis och fisk. Jag åt skapligt bra ändå med tanke på alla ostisar jag slukat strax före.
Efter maten for pappa till JannEEEeee och hämtade Gizzo! Han kom förbi hos Kicki när han var ute och prommenerade med honom så jag och Kicki och Mormor Gun fick hälsa på han. Det var ganska så kul även om jag vägrade ge honom min pinne som jag höll i. När han hoppade upp på staketet och tog den blev jag ledsen :( Pappa gav dock snabbt tillbaks den.

Vi stannade hos Kicki ett bra tag och jag hann både med en del jordgubbar och att rita teckningar till alla som var där. Det var nämligen fullt hus för både Mormor Gun, Eva och Janne var o hälsade på.
Vid tio tiden på kvällen fick jag välling i Mormor Gun:s knä och efter det for vi hemmåt. Just innan jag for fick jag ett shampoo av Eva, det ska jag ha med mig till mamma så jag har en flaska hos pappsen och en hos mammsen! I bilen sa jag flera gånger att "Moa trött och Mormor Gun trött, sova nu"
Först skutsade vi hem Mormor Gun och sedan bar det av raka vägen i sängen. Ville inte ha någon nattsaga utan bara höra pappa sjunga "Pappas Gullgull" och kvällsbönen. En minut senare sov jag så gott :)

Inga kommentarer: