söndag 5 april 2009

Söndag 5:e April

Hallojs.

Jag har haft en kanonhelg!, hade så fullt upp att jag inte hann skriva något igår faktiskt.

Hur som helst, här kommer en kort sammanfattning av min helg:

Lördag:
Vaknade tillsammans med en trött pappa. Tydligen hade en kompis varit här på kvällen så pappa inte kom isäng förrns rätt sent. Vi åt lite frukost (fil/flingor) och sedan hade han överraskat mig med en ny film - Ice Age 2!. Jag älskade ju "Elefantfilmen, den nya!", så självklart blev jag jätteglad för den här med.
Vi hade ju redan på Fredagen bestämt att vi skulle till Leos, så vi båda laddade med en stor potion mat till lunch, sedan bar det iväg med bilen mot Brännland.
Först plockade vi upp "Rika", - jag tror pappa gärna ville ha lite hjälp att hålla koll på mig sedan han upptäckt att det krävdes lite kondis för detta sist vi var där ;)

Vi kom fram vid halv två tror jag, och jag gav mig självklart ikast med Tigerrutschkanan direkt. Först två åk med Rika, sedan två med pappsen (tror jag).
Efter det gick vi till den uppblåsbara rutschkanan och åkte lite, testade skjuta lite bollar osså vidare till Elefant-hoppborgen. Där hoppade jag först med pappsen, men efter 5-10 minuter var han sjöblöt i svett så då fick Rika rycka in igen och hoppa med mig. Även hon blev faktiskt lite varm :)

Sedan blev det bollspel, såklart med den "gula bollen" som jag spelade med sist också. Efter det begav jag mig till bollhavet där jag stannade ett bra tag, för att sedan avsluta med Tigerrutschkanan igen.
Vi var där nästan två timmar och jag tror vi alla tre var ganska knäckta på hemvägen. Själv vek jag in årorna redan vid Brännlands Världshus :D

Kvällen blev ganksa lugn, jag och pappsen mös och for även o handlade lite till vår "plockmiddag". Sjävklart köpte vi även Gooooooodis eftersom det var Godisdagen.

Söndag:
Även idag tycker jag pappa var lite seg. Han berättade att David, Jimmy och Tobbe varit här igår till halv tre så han behövde få sova någon halvtimma till. Snäll som jag var tyckte jag väl det var ok, så jag satte mig o såg Ice Age 2 en stund i soffan.
Sedan vettitusan vad vi gjort idag. Småbusat, städat lite, sett tv, byggt pussel o så. Efter lunchtuppluren som blev ganska försenad for vi till Kicki för söndagsmiddagen. Där fick jag även bada o visa alla min "Uula bläckfiks" =D
Dessutom fick jag påskpresent av Kicki och Mormor Gun. Det var en skiva där dom sjunger mitt namn plus några fina kläder :=)
Jag "illar" alla högtider då man får presenter minsann.

Nu har vi just kommit hem och jag har hoppat i sängen. Ser fram emot en trevlig dag på dagis imorgon där jag kan berätta för alla vilken toppenhelg jag haft.
Kram!

Inga kommentarer: