söndag 19 april 2009

Söndag 19:e April

Hallooooo.

Det blev en liten konstig helg den här gången eftersom pappsen bidde sjuker, men vi tar det hela från början.

På fredagen kom pappsen och hämtade mig på dagis vid 17. Vi snabbade oss hem och hoppade i ett bad för att göra oss fina till middagen kl 18 hos Kicki. Idag fyllde ju nämligen David år.
Efter lite lek med bläckfisken torkade vi oss och tog på fina kläder. Pappsen hade gjort ett kort till David som jag fick rita lite mer på innan vi for.
Vi plockade upp David utanför hans nya lägenhet och ramlade in hos Kicke strax efter 18.
Mormor Gun var redan där så jag började med att ge henne och Kicki varsin kram när vi kom fram. Sedan sjöng vi "Ja må de leva David, Hurra Hurra Hura Hurra!"
Jag fick inga paket idag men tack o lov fick jag iaf hjälpa Daivd att öppna allt. :)
Han fick en mjuk kudde, två lampor, en jacka och en damsugare.
Efter presentöppning blev det middag - jag fick två varmkorvar som Kicki grillade ute till mig. Smaskens!
Sedan bestämde sig pappsen för att han ändå skulle följa med David ut ikväll. Först hade han tänkt vara hemma med mig men klockan var redan läggdags för mig så han skulle ju ändå inte missa så mycket tid med mig. Han och David for iväg just när jag skulle natta. :)

På Lördagen hade ju pappa tänkt hämta mig hos Farmor Kicki på morgonen, men han ringde till oss innan vi enns vaknat o berättade att han blitt sjuk. Tydligen hade nog jag smittat honom med magsjukan. :(
Vid middagstid hälsade jag och Kicki på honom, då var det tänkt att jag skulle stanna hemma men han var fortfarande inte frisk då och jag blev lite rädd när jag hörde att han mådde dåligt. Vi bestämde att det nog var lika bra att jag sov hos Kicki inatt med. Lite tråkigt att fara bort igen för jag ville vara med pappsen men det är ju roligt hos Farmor med :)

När jag vaknade efter lunchtuppluren idag (söndag) låg i alla fall pappa i sängen hos farmor brevid mig :D Oj vad jag blev glad, jag kramade om honom och låg en lång stund o bara myste med honom. Nu var han ändligen frisk. Samtidigt som jag vaknade kom även Mormor Gun och hälsade på, så vi alla fikade och hade det supermysigt. Sedan gick Kicki ner till källaren o hämtade upp den fina röda trehjulingen jag fick på min födelsedag så jag fick cykla runt lite inne hos farmor. :)
Nu har jag och pappa i alla fall kommit hem, o vi ska just börja med middagen. Blir nog en lugn kväll för jag ser allt att pappsen är lite seg fortfarande ändå.
Kram alla o vi hälsar till David som vi hörde hade blivit sjuk idag på morgonen med :/

Inga kommentarer: