fredag 3 april 2009

Fredag 3:e April




Mos is back!

Hej!
Idag kom pappa och hämtade mig på dagis redan kl 16. Tydligen tjuvade han en timma från jobbet eftersom han suttit o jobbat lite på kvällarna inför något slags seminarie tidigare i veckan. Han sa han saaaaaaknade mig när han kom.
Som tröst för det fick han en kram o en låång puss.

Vi for ner till stan direkt för pappsen skulle lämna tillbaks en skjorta, o sedan for vi förbi Kicki en snabbis för att tigga ett plåster till min tumme.
Efter det blev det lite handling. Jag ville sitta i bärkorgen men pappa sa att han inte orkade bära mig så..då blev jag jäääätteledsen! Jag började stortjuta och blev otröstlig trots tappra försök från pappa med kramar o kel. Just när jag iaf började övergå till lite snyftningar kom en snäll gubbe som jobbade på ICA fram till mig. Han hade med sig en liten mjukisbjörn som jag fick av han! Då blev jag glad igen :D
Efter det kom pappa och jag överrens om att björnen skulle få åka i korgen istället för mig :)

När shoppingen var avklarad for vi hem och pappa började med maten. Direkt vi öppnade dörrn störtade dock jag mot mitt rum o min säng. Pappa hade nämligen i bilen berättat att jag skulle få en liten present från London. Något som kallades "bläckfick", som var gul o man kunde bada med.
Hela tiden i bilen sa jag "blekfiks".
Var skojj att äntligen komma hem o få se hur en blekfiks ser ut.
Pappa filmade lite med så det kommer nog upp när han får tid att redigera filmen bara.
Efter maten blev det såklart bad! Blekfiksen var jätterolig, för när jag själv satt in batterier i den simmade den runt runt i badkaret. Både jag och pappa hade jätteroligt åt den där den räcade fram mellan oss :D

När vi kom upp sa pappa att vi skulle fara till Leos imorgon om jag ville. O visst ville jag det!
Vi åt något som hette "pomelo" till kvällsfikat. Det såg ut som en stor melon, men när jag fick smaka sa jag det att det nog måste va "apsin" ändå. Jag hörde att pappa muttrade att det borde följt med en bruksanvisning hur man skulle äta den...
Jag var dock inte helt mätt efter den där melon-grejjen, så vi delade även på en filtallrik innan det vankades nattlinne, tandborstning och gonattsaga.
Jag låg själv o läste en halvtimma kanske innan jag vek igen mina ögon för kvällen.

Jag och pappa hade en dialog idag då han skrattade vilket inte jag riktigt förstod anledningen till. Han sa att det är imponerande vad många ord jag lärt mig men att det kan bli lite roligt ibland när det sociala (?) inte hänger med. Jag förstod inte riktigt vad han menade men..
Det här hände i alla fall när vi satt i köket och åt kvällsmaten:

Pappa: Moa, minns du vad vi skulle göra imorgon?
Moa: Ja
Pappa: Ok...
Pappa var tyst en stund
Pappa: Du kommer ihåg vad vi skulle göra imorgon när vi vaknar?
Moa: Japp!
Pappa var tyst en lång stund igen
Pappa: Moa, vad skulle vi göra imorgon?
Moa: Fara till Leos Lekland!

Jag förstår faktiskt inte det konstiga i det hela..Pappa frågade ju om jag mindes o de sa jag att jag gjorde!..måste jag berätta vad jag mindes då med eller hur funkar det egentligen?

Inga kommentarer: