onsdag 29 april 2009

Onsdag 29:e April


Hejsvejs.

Idag har varit en ganska bra dag.
Fick verkligen sova ut idag, och när jag kunde det tog jag också tillfället i akt.
Vaknade nämligen först vid 9-tiden!
Då var Kicki här hemma hos oss, för pappsen hade redan farit iväg till jobbet.
Vi fixade med frukost sedan bar det av till Vårdcentralen för att se om farbror doktor kunde komma på varför jag har feber mest hela tiden.
Vi har ännu inte fått svar på pinkeri-provet, men läkaren jag och Kicki träffade idag var iaf bättre än det där "mähä":t som träffade oss på Akuten.
Det var faktiskt samma läkare som undersökte mig när jag hade ont i öronen och jag for dit med mammsen.

Hur som helst gjorde det en del prover på lilla jag..o absolut värst var sprutan. De ville tydligen kika på mitt blod så då fick jag en vass spruta som dom stack in i armen för att tjyva blod från mig. Då blev jag ledsen..satt i Kickis knä och grät men jag var vääääldigt duktig berömde Farmor mig senare. Tror jag kan ha ärft en viss spruträdsla från min mamma ;)
Efter sprut-tagningen ljusnade min dag i alla fall. Dels fick jag välja ut en ring från en ask med leksaker eftersom jag var så duktig, och sedan for jag och Kicki o köpte en super-mega-ultra-ärke-stor glass!

Efter besöket på vårdcentralen for vi hem till Kicki för att äta en sen lunch, sedan blev det lite vila. Eftersom vädret varit helt underbart idag har vi även hunnit med att cykla en del. Jag cyklade hela vägen till Carina helt själv! Alltså Kicki var ju med mig såklart men jag cyklade själv hela biten dit :)

Pappsen kom och hämtade mig rätt sent, klockan var en bit efter 19. Han hade tydligen varit och ätit med några arbetskamrater från jobbet på Bishop.
När vi kom hem myste vi ett tag sedan tycker jag pappa var jätterolig för han hoppade i sängen med mig samtidigt som vi båda sjöng "Ekkorn satt i gjanen". Jag skrattade så jag trodde jag skulle dö!
När vi hoppat tills varken pappa eller jag orkade mera åt vi lite fil och hoppade NER i sängen istället för att sova.

Godnatt alla

1 kommentar:

mamma sa...

Sprutor är INTE roligt, men man måste jobba på det. :P MER sprutor till alla spruträdda, så man blir härdad.

Det gör ju inte ont eller så, men om man inbillar sig att blodet i armen är slut och alla senor sugs ut i nålen istället så blir det läskigt.... eller nått. Nje, riktigt så är det inte heller.... kanske mest bara att man glömmer å andas? kan inte sätta fingret på vad det är som är jobbigt.... kanske den allvarliga stämningen?

Förstår dig Moa
Kraaaaam