fredag 17 juli 2009

Fredag 17:e Juli


Strandgänget för dagen. Joel, Emmelie, Nicke, Jag och pappsen då såklart


Nicke försökte först sova men då kittlade jag honom på fötterna :D


Lunchmackan intages


När pappa väckte mig knallade jag in till mitt rum för att morna på mig lite


Jag och Emmelie bygger hjärta och Larv-borg!


Emmelie och jag igen


Jag efter jag halvdoppat mig o frös lite så pappsen tog på mig badrocken


Jag just när Nicke blåst upp badringen till mig


Jag och en kompis jag hittade


Jag o poolarn igen :)


På väg att packa ihop


På hemmväg med badring och Puh-ryggan


Pappa hade lite ajaj på ryggen ikväll, men inte jag för jag var insmord :D

Halloj!

Idag har jag haft bästa dagen på sommaren tror jag.
Det hela börjad med att PAPPA VÄCKTE MIG! Jag sa yrvaket "Moa trött men pappa inte trött!"
Jag fick lite fil med flingor och även lite tid att morna till mig i soffan medans pappa packade ner alla badgrejjer. Vi skulle nämligen iväg till Nydala och bada o bygga santslott!
På vägen for vi förbi ICA och handlade lite bananer, massa dricka och var sin macka med som lunch så vi skulle slippa fara hem för det.

På Nydala trivdes jag som fisken i vattnet. Även om det var liiiiiite kallt i vattnet (nope, jag var den enda som INTE doppade mig helt) sprang jag omkring i vattenbrynet och skvättade. Dessutom byggde Nicke sandsköldpaddor och stjärnor med mig och Emmelie byggde ett hjärta och en borg dit vi la en fjärlislarv som vi hittade!
Vid lunchtid knaprade vi i oss en macka, köpte en hamburgare som vi delade på och till efterrätt blev det glass med strössel. Vid 16-tiden vände vi kosan hemmåt.

Väl hemma sa jag direkt till pappsen att jag ville åka lite vagn! Sagt och gjort pappa stoppade ner mig och vi traskade hela vägen till ICA igen för att handla lite middag och smågrejjer som behövdes. Prommenixen tog lite drygt en timma men när vi var hemma ville jag pappa skulle vända om och gå igen. Älskar nämligen att åka vagn. Dock hade pappsen ont i fötterna så istället drog vi ut på bakgården och blåste blubbor och spelade fotboll. Efter en halvtimma insåg pappsen att han var ganska röd om ryggen så då knallade vi in och avslutade med ett bad. Där sa jag till pappa att jag minsann "Simmar lika fort som ett bi!"

När vi steg upp därifrån var klockan lite över 18 så det vankades middag. Jag fick spagetti och köttfärssås och direkt maten var i maggen for vi iväg för att hälsa på Mormor Gun. Där var även Kicki och senare kom även Eva.
Pappa passade på att smita iväg och köra lite rygg på gymmet men var ganska snabbt tillbaka. Jag var nämligen rätt så trött efter allt vi pysslat på med idag så han visste nog det var läge för sängen.
Hemma borstade vi bara tänderna och hoppade isäng. Somnade på ett lite kicki :D

Åhh vilken bra dag. Tack alla för allt skojj på stranden.
Kram

Inga kommentarer: