lördag 4 juli 2009

Lördag 4:e Juli 2009


Vårt tokfyllda kylskåp :)


Naturligtivs fick näsorna åka på mitt flak hem från Barnens Hus


Lösnäsorna på plats


Pappa och jag supersnygga!


Jag flyger draken helt själv


Draken höööögt uppe


Toppentoppentoppendag...

trots att det var lite tråkigt väder.
Jag vaknade verkligen jättesent idag. Pappa trodde inte det var sant när han kikade på klockan och jag fortfarande inte var vaken 10. Måste ha varit jäääääättetrött sedan resan hem från Åland.

Hur som helst, när jag väl slog upp mina fina ögon möttes jag av Gizzo som stod där vid dörröppningen och kikade på mig. Oj vad glad jag blev! Hade helt glömt bort att han sov över hos oss :)

Det blev på med kläderna i raketfart sedan ner i vagnen för att gå en sväng med Gizzo-pånken. Han var jätteglad att få gå ut med mig och pappsen.

Efter vi traskat en bit tog vi bilen för att lämna av Gizzo hemma hos Janne igen. Det var lite tråkigt för han ville väldigt gärna följa med oss hem igen :/ Men pappa lovade att vi skulle låna hem honom fler gånger så då blev både jag och Gizzo lite gladare när vi hörde det.
När vi lix var i området passade vi också på att kika in hos Kicki. Där blev vi bjudna på lunch och pappa fick sedan kaffe med.

Väl hemma grabbade jag direkt tag i cykelhjälmen..för nu var jag cykelsugen minsann! Vi satte iväg mot Godishuset men stannade till för lite återhämtning vid Barnens Hus. Där sprang vi på Millan, Vingas mamma osså. Uppe på Barnens hus hittade vi två roliga saker som vi bestämde oss för att köpa. Dels två lösnäsor. Det passade ju perfekt så jag och pappa fick varsin, sedan kom pappa med en Puh-drake som han tyckte vi skulle köpa med. Jag visste inte riktigt vad det var men eftersom det var Puh som motiv var jag PÅ!

Sedan blev det som sagt godishuset och inhandling av lite Lördags-godis. Vi fyllde upp en påse ganska bra måste jag erkänna. På vägen hem stannade vi till vid Electrolux-parkeringen och monterade ihop draken. OJ vad högt den flög iväg!!! Jag trodde inte det var sant första gången. När pappa väl fått upp den fick jag såklart hålla i och flyga den med. Superskojj!!!!!

När vi sedan kom hem åkte näsorna på dirr! Haha vad vi garvade åt varandra. Såg ju helt TOOOOKIGA ut :D
Vid middagstid hittade inte pappa nått han var sugen på i kylskåpet så blev återigen en liten utflykt till affären. Vi shoppade lös även här så nu är kylskåpet präktigt välfyllt. Till middag blev det plcokmat, vi åt båda två tills vi höll på spricka...o efter det blev man ju tvungen att trycka i sig lite godis med.
Nu hoppas jag att dagen imorgon blir lika bra, och hoppas även vädret blir lite bättre så man iaf slipper frysa när man är ute.
Kram!

Inga kommentarer: